به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه روسیه گفته داشتن سلاح هسته‌ای از روسیه در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می کند و مسکو همواره خطرات درگیری‌های هسته‌ای را به غرب یادآوری و گوشزد می‌کند. 

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه،  در مصاحبه ای با مجله دولتی «اینترنشنال افرز» که اوایل روز شنبه در سایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، گفت: در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای امروز تنها پاسخ ممکن به برخی از تهدیدات خارجی مهم برای امنیت کشور ما است.

ماه گذشته، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه گفته بود که اگر ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه موفقیت‌آمیز باشد، مسکو باید از سلاح هسته‌ای استفاده کند. غرب در شرایطی در حال ارائه تسلیحات به اوکراین است که این کشور تلاش می‌کند سرزمین‌هایی را که روسیه از زمان حمله به همسایه خود در فوریه 2022 ضمیمه کرده است، پس بگیرد.

لاوروف افزود که ایالات متحده و متحدان ناتو در معرض خطر قرار گرفتن در «وضعیت رویارویی مستقیم قدرت‌های هسته‌ای» هستند و ما معتقدیم که باید از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرد. به همین دلیل باید وجود خطرات نظامی و سیاسی را یادآور شویم و سیگنال‌های هشداردهنده‌ای را به مخالفان خود ارسال کنیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تهدید روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را «واقعی» خوانده، اما ینس استولتنبرگ، فرمانده ناتو  هفته گذشته گفت که هیچ تغییری در نیروهای هسته‌ای روسیه ردیابی نکرده است.