به گزارش اکوایران، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در هفته گذشته عده‌ای سعی کردند نشان دهند که میان مجلس و دولت اختلاف و تقابل وجود دارد، اما همان‌گونه که بارها گفته‌ام دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند تا بتوانند فضای خدمت را در کشور حاکم کنند و با وجود اختلاف سلیقه یا تفاوت نظر در موضوعات مختلف در تعامل با هم تا به امروز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: افراد و رسانه‌هایی که به اختلاف‌افکنی و اختلاف‌اندازی بین دولت و مجلس دل خوش کرده‌اند، بدانند به اهداف خود نمی‌رسند و نمی‌توانند از کاه کوه بسازند. همچنین مردم عزیز بدانند تفاوت نظر و سلیقه طبیعت کار است و مهم این است که هم ما در مجلس و هم دوستان ما در دولت توانایی مدیریت این تفاوت‌ها را داریم و از آن برای پیشبرد بهتر امور استفاده خواهیم کرد.

قالیباف از نمایندگان درخواست کرد که «ضرورت همدلی برای حل مسائل مردم را مدنظر قرار دهند و هوشیارانه عمل کنند و جز برای پیگیری مشکلات مردم موضع‌گیری نکنند». او افزود: حتما ریاست محترم جمهور و سایر دوستان در دولت هم این مهم را مورد توجه قرار می‌دهند و عده‌ای قلیلی که به دنبال کسب منافع شخصی و جناحی با اختلاف‌افکنی بین قوا هستند از اهداف خود ناامید خواهند شد.

در روزهای گذشته، برکناری معاون سیاسی وزیر کشور به محل اختلاف بین دولت و مجلس تبدیل شده بود و دولتمردان و نمایندگان صحبت‌های گاه تندی را علیه یکدیگر بیان کرده بودند.