به گزارش اکوایران، در جلسه امروز هیأت دولت، سیدصولت مرتضوی وزیر رفاه و بهادری جهرمی سخنگوی دولت درمورد کالابرگ الکترونیک صحبت کردند و جواد اوجی، وزیر نفت هم از شرایط جایگاه‌های بنزین کشور را خوب توصیف کرد و وارد شدن بنزین از روسیه را تکذیب کرد.

گزیده اظهارات برخی از اعضای کابینه دولت را در ادامه می‌خوانید.

بنزین روسی وارد نمی‌کنیم

جواد اوجی، وزیر نفت: (در واکنش به اخباری درباره واردات بنزین از روسیه و همچنین افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی): واردات بنزین از روسیه را تکذیب می‌کنیم. در تمامی جایگاه‌های بنزین کشور عملیات سوخت‌گیری و سوخت‌رسانی انجام می‌شود. هیچگونه افزایش قیمتی در سوخت نخواهیم داشت و همه پالایشگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال کار هستند و 150 میلیون لیتر ذخایر سوخت ما است. متاسفانه شایعاتی مطرح شده که دولت قصد گران کردن سوخت را دارد؛ در حالی که ما از اردیبهشت در راستای اجرای مصوبه مجلس، محدودیت برای کارت سوخت جایگاه‌داران را در دستور کار قرار دادیم.

دهک‌های درآمدی تغییر می‌کنند

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: (موضوع تغییر دهک درآمدی): همکاران ما در وزارت رفاه مجددا آزمون وسع را بررسی می‌کنند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها صورت بگیرد، یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند یا برعکس، وجود دارد. ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده نتیجه آزمون وسع اعلام خواهد شد.

(درباره یارانه تشویقی): هر کسی که در پنج دهک اول قرار بگیرد، مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهد شد. کسانی که به هر طریقی برای یارانه ثبت‌نام نکردند یا در دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و اگر نسبت دهک‌بندی اعتراض دارند، می‌توانند در سامانه اعتراض کنند و بعد از بررسی نتیجه به آنها گفته خواهد شد.

(موضوع مستمری بازنشستگان): در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال تسهیلات و استقراض و مازاد برداشت از بانک‌ها نداشتیم.

جبران خسارت کارکنان نیروی انتظامی

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: (درباره تسهیلات کالابرگ الکترونیکی): امکان استفاده از تسهیلات کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک افزایش یافت.

(جبران خسارت کارکنان نیروی انتظامی): یکی از آیین‌نامه‌هایی که به تصویب هیات وزیران رسید، آیین‌نامه نحوه جبران خسارت‌های وارده به کارکنان نیروی انتظامی اعم از دیه یا خسارت‌هایی که در حین انجام مأموریت بود که چگونه با قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، جبران خسارت انجام بگیرد.

طلب 50 هزار میلیارد تومانی دولت به گندمکاران

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه: (واکنش به بدهی دولت به کشاورزان گندمکار): تاکنون ۷۲ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده و به زودی ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر به آنان پرداخت می‌شود.

(درباره قیر راه‌های روستایی): تاکنون نتوانسته‌ایم اعتباری برای خرید قیر راه‌های روستایی تخصیص بدهیم به دلیل آنکه مابه‌التفاوت هر تن قیر با بازار زیاد است. قیمت هر تن قیر در بودجه ۷.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که با رقم ۱۶ میلیون تومان در بورس کالا تفاوت زیادی دارد.

اولین بخش‌های منابع آزادشده از کره‌جنوبی در حال نقل و انتقال

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی: (وضعیت وصول مطالبات ارزی ایران): باتوجه به پیشرفت خوب مذاکرات وزارت خارجه و بانک مرکزی به‌ویژه با کشورهای عراق و ترکیه برای ارزهای مسدوده کشور و نتایج بسیار خوب آن و هم‌چنین اولین بخش‌های منابع آزادشده از کره‌جنوبی در حال نقل و انتقال است، به محض تحقق این امر، رئیس‌کل بانک مرکزی جزئیات آن را اعلام می‌کند.

(سودهی بانک‌ها): آخرین روز مرداد 1402، از عدد 500 میلیارد تومان زیان بانک‌های دولتی به عدد 70 هزار میلیارد تومان سود بانک‌ها رسیدیم. فقط بانک سپه زیان‌ده است و با تدابیری که برای این بانک خواهیم داشت امیدواریم این بانک نیز از زیاندهی خارج شود.

با معترضین به آمران به معروف برخورد می‌شود

احمد وحیدی، وزیر کشور: (برخورد با مخالفان آمران معروف): هیچکس حق تعرض به آمران معروف را ندارد و با عاملین به شدت برخورد می‌شود.

(پیش‌ثبت‌نام چهره‌های سیاسی در انتخابات): چهره‌بودن یا نبودن کاندیداها به ارزش‌گذاری منجر می‌شود و ما نمی‌خواهیم این اقدام را انجام دهیم اما باید بگویم که از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند.

(وضعیت پرونده حمله تروریستی به شاهچراغ): متهمان این پرونده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند و باید محاکمه شوند و مراحل بعدی طی شود. خود فرد تروریست اهل تاجیکستان بوده است. درضمن برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده و اقدام هم شده بود اما در مقایسه با حمله‌ای که طراحی شده بود  و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و حتی شلیک به فرد مهاجم، این اتفاق تلخ رخ داد.