به گزارش اکوایران، رئیس شرکت دی‌پی ورلد (DP World)، غول بنادری متعلق به امارات از ساخت یک ترمینال کانتینری جدید در استان گوجارات هند، با ۵۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خبر داد.

به نوشته رویترز، سلطان احمد بن سلیم، مدیرعامل دی‌پی ورلد پس از امضای توافقنامه بین اداره بندر دیندایال و مقامات دی‌پی ورلد گفت: «این توافق امکان ارائه فرصت‌های تجاری با اتصال شمال، غرب و مرکز هند با بازارهای جهانی را فراهم می‌کند».

دولت هند در اوایل سال جاری طرحی را توسط Hindustan Infralog Private Limited که یک سرمایه‌گذاری مشترک بین دی‌پی ورلد و صندوق سرمایه‌گذاری ملی و زیرساخت دولتی هند است، برای توسعه این ترمینال بر اساس ساخت، بهره‌برداری، انتقال (BOT) تصویب کرد.

دی‌پی ورلد که در ۷۳ کشور فعالیت است، هفته گذشته با وجود افزایش ۱۳.۹ درصدی درآمد سالانه به بیش از ۹ میلیارد دلار، در گزارش نیم‌ساله خود از کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی سود به ارزش ۶۵۱ میلیون دلار خبر داد.

به گفته مقامات این شرکت، ترمینال جدید که باید تا اوایل سال ۲۰۲۷ تکمیل شود، باعث افزایش ترافیک کانتینری هند و کاهش هزینه لجستیک خواهد شد. دی‌پی ورلد دارای پنج پایانه کانتینری، دو پایانه در بمبئی و سه پایانه در مونترا، کوچین و چنای هند است که ظرفیت ترکیبی حدود ۶ میلیون کانتینر دارد که شامل ۲۸ درصد سهم بازار ترافیک کانتینری هند است.

در بیانیه دی‌پی ورلد آمده که ترمینال جدید ظرفیت ترکیبی را به ۸.۱۹ میلیون کانتینر خواهد رساند. در بیانیه آمده است که سرمایه‌گذاری‌های بندر و ترمینال هند با چشم‌انداز ۲۰۴۷ این کشور مطابقت دارد که هدف آن چهار برابر کردن ظرفیت حمل‌و‌نقل بندری و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی برای تقویت رشد اقتصادی است.