به گزارش اکوایران، اتهامات وارده به مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید دونالد ترامپ که شامل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 آمریکا است، در دادگاه فدرال محاکمه نخواهد شد. این ماجرا بدان معناست که درخواست‌های مشابه رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه ایالات متحده و همدستانش برای انتقال پرونده جنایی به مکان مطلوب‌تر شکست خواهد خورد.

به نوشته رویترز، حکم روز جمعه استیو جونز قاضی منطقه‌ای ایالات متحده مبنی بر رد درخواست میدوز برای انتقال پرونده خود از دادگاه ایالت جورجیا به دادگاه فدرال، یک پیروزی برای دادستان‌های شهرستان فولتون به شمار می‌رود که در ماه اگوست ترامپ و 18 نفر دیگر را به توطئه برای مخدوش کردن شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن متهم کردند.

وکیل میدوز روز پنج‌شنبه در یک پرونده قضایی گفت که ترامپ هم‌چنین ممکن است به دنبال انتقال محاکمه خود از دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال باشد. میدوز  سپس روز جمعه تقاضای تجدیدنظر کرد.

ترامپ، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات 2024، تخلفات خود را انکار کرده و خود را بی‌گناه دانسته است. میدز نیز به بی‌گناهی خود اقرار کرده است.

میدوز متهم به ترتیب دادن تماس‌ها و ملاقات‌هایی است که به گفته دادستان‌ها طی آن ها ترامپ به مقامات انتخاباتی فشار آورده تا شمارش آرا را به نفع خود تغییر دهند -از جمله تماسی که در آن رئیس‌جمهور وقت از براد رافنس‌پرگر، وزیر امور خارجه جورجیا خواسته بود تا آرای کافی برای برای پیروزی در ایالتی را جور کند که بایدن برنده انتخابات در آن شده بود.

دادستان‌ها استدلال کرده‌اند که این اقدامات بخشی از وظایف «ضروری و مناسب» برای رئیس‌جمهور ایالات متحده و رئیس دفترش نبوده است. میدوز گفته که این اقدامات بخشی از وظایف او به عنوان دستیار ارشد ترامپ در کاخ سفید بوده اند. این قانون به متهمان اجازه می‌دهد تا در صورتی که اتهامات علیه آن‌ها ناشی از وظایف رسمی آنها باشد، پرونده خود را در دادگاه فدرال بررسی کنند.

میدوز امیدوار بود که با هیئت منصفه هم‌جهت‌تری در دادگاه فدرال روبرو شود، که نسبت به مناطقی چون فولتون در جورجیا که پایگاه دموکرات‌ها محسوب می‌شوند، برایش مطلوب‌تر به شمار می‌روند.

انتقال به دادگاه فدرال همچنین به میدوز اجازه می‌داد تا استدلال کند که از پیگرد قانونی ایالتی مصون است، زیرا وظایف خود را به عنوان یک مقام فدرال انجام می‌داد.

میدوز، ترامپ و 17 نفر دیگر در یک کیفرخواست گسترده در ماه اوت متهم شدند. ترامپ گفته که پرونده جنایی و سه مورد دیگر که او با آن ها روبروست، بخشی از یک توطئه سیاسی است که هدف آن جلوگیری از بازپس‌گیری کاخ سفید در انتخابات سال آینده است.

ترامپ در چهار مورد با اتهامات جنایی روبرو است. او همچنین در فلوریدا به دلیل نگه داشتن اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک مقامش و در نیویورک به خاطر پولی که قبل از انتخابات سال 2016 به یک چهره فیلم‌های پورن پرداخت شده بود، تحت کیفرخواست قرار دارد. ترامپ تخلفات خود را رد کرده و در این موارد نیز اظهار بی‌گناهی کرده است.