ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهایش به پایگاه هوایی روسیه در کریمه حمله کرده اند، اما مشاور یکی از مقامات روسیه در شبه جزیره گفت که هیچ یک از موشک‌های اوکراین به هدف خود اصابت نکرده است.

در بیانیه کوتاهی که ارتش اوکراین منتشر کرد، آمده است که نیروهای این کشور طی شب به پایگاه هوایی ساکی در غرب کریمه حمله کردند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به نوشته رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت که این حمله توسط سرویس امنیتی SBU و نیروی دریایی اوکراین، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز نپتون انجام شده است. این منبع گفت که این حمله «به اهداف اصابت کرد و آسیب جدی‌» به تجهیزات پایگاه هوایی وارد کرد.

اولگ کریوچکوف، مشاور سرگئی آکسیونوف، رهبر منصوب روسیه در کریمه، در اپلیکیشن تلگرام نوشت که نیروهای پدافند هوایی روسیه تمامی موشک‌های شلیک شده به پایگاه هوایی را ساقط کرده‌اند.

رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش‌ها را تأیید کند.

در حالی که نیروهای اوکراینی به ضد حمله تقریباً چهار ماهه خود ادامه می دهند، کیف حملات خود را در دریای سیاه و کریمه، که در سال 2014 توسط روسیه تصرف و ضمیمه شد، تشدید کرده است.

در حالی که روسیه همچنان اوکراین را از راه دور با موشک‌های دوربرد و پهپادهای تهاجمی بمباران می‌کند، حملات اخیر توانایی‌های موشکی رو به رشد کیف را نشان می‌دهد.

یک منبع اطلاعاتی اوکراینی گفت که حداقل 12 هواپیمای جنگی و سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل روسیه در این پایگاه در غرب کریمه مستقر هستند و از این پایگاه برای آموزش اپراتورهای پهپاد استفاده می‌شود.

کیف اعلام کرد که یک سری حملات در هفته گذشته به کریمه، به دو کشتی گشتی روسیه آسیب رساند و یک سیستم پیشرفته دفاع هوایی را منهدم کرد.

کی‌یف روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به یک پست فرماندهی ناوگان روسیه در دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل در کریمه حمله کردند.