به گزارش اکوایران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: هیچ کس نمی‌خواهد قدرت های هسته ای بیشتری در جهان ظهور کند و مسکو معتقد است که از آنجایی که ایران سلاح هسته ای نخواهد داشت، عربستان سعودی برای دستیابی به آن وسوسه نخواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف این اظهارات را در پاسخ به پرسشی پیرامون اظهارات اخیر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز، بیان کرد. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: هیچکس نمی‌خواهد کشورهای هسته‌ای بیشتری در جهان ظهور کنند، جمهوری اسلامی ایران بارها تأیید کرده که چنین برنامه‌هایی ندارد، حتی رهبر این کشور در این باره فتوا داده است. وی افزود: به همین دلیل است که ما معتقدیم از آنجایی که آنها بمب اتمی نخواهند داشت، همسایگان ایران وسوسه نخواهند شد که در این مسیر حرکت کنند.

هم‌چنین وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با تکرار ادعاهای پیشین از ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند. او مدعی شد، زمان، ما را از درخواست حل و فصل این مشکل از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارند و این موضع امارات در چند دهه ثابت بوده است.