به گزارش اکوایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (پ) ماده ۲۲ را تصویب کردند.

بر این اساس، سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است از طریق آزمایشگاه‌های معتمد و همکار، بر میزان آلایندگی و ارزیابی خوداظهاری واحدهای آلاینده و واسنجی (کالیبراسیون) تجهیزات پایش آلاینده‌های منابع زیستی نظارت نماید. پرداخت تعرفه خدمات مذکور بر عهده واحدهای مشمول می‌باشد.

آیین‌نامه اجرائی این بند مشتمل بر تعیین شاخص‌ها و معیارهای زیست محیطی و تعرفه‌های ارائه خدمات به واحدهای مشمول، ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجراشدن این قانون توسط سازمان مذکور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتقاد قالیباف از کامل نبودن مباحث محیط زیست

همچنین، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اهمیت اصل موضوع محیط زیست گفت: بدون تردید امروز محیط زیست نیز در تراز معضلاتی نظیر مسائل فرهنگی، اجتماعی اقتصادی، سیاسی و امنیتی قرار دارد و این موضوع از دغدغه‌های اصلی و راهبردهای بخشی و اصلی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای که از دولت در حوزه محیط زیست در لایحه آمده بود، جامع و کامل نبود و دوستان ما در کمیسیون تلاش کردند که آن را اصلاح کنند، گفت: اما با این حال کار پخته‌ای در نیامد و من این موضوع را نیز به ریاست فراکسیون محیط‌زیست اعلام کردم؛ بر همین اساسی بند الف ماده ۲۲ و ۴ الحاق این ماده را جهت رفع مشکلات و ابهامات موجود به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران ارجاع می‌دهیم.

قالیباف با درخواست از اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم جهت اصلاح موارد مورد نظر مجلس و نمایندگان تاکید کرد: بحث پسماندها به ویژه در برخی شهرهای شمالی و سایر شهرها موضوع مهمی است که حتما باید در کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار بگیرد.