به گزارش اکوایران، تاکنون سابقه نداشته که رئیس مجلس در آمریکا برکنار شود؛ اما حالا این اتفاق رخ داده، چه چیزی باعث شده مجلس به این نقطه برسد؟ شاید قابل تصور نباشد اما ماجرا به دوستی میان دو سیاستمدار مربوط می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا رفاقتی دیرینه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دارد. این دو نفر در مجامع عمومی بارها به شکل‌های مختلف یکدیگر را تایید کرده‌اند.

ترامپ معتقد است کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین باید قطع شود. در نتیجه مخالفت خود را با تخصیص بودجه در این زمینه اعلام کرده است.

اهالی مجلس در آمریکا باید هر چه سریع‌تر لایحه بودجه را به تصویب برسانند تا جلوی تعطیلی مجلس را بگیرند. با این حال، نظر محافظه‌کاران جمهوری‌خواه مثل ترامپ بر این است که بودجه اوکراین قطع شود. در نتیجه آن‌ها جلوی تصویب این بودجه را گرفته‌اند.

مهم‌ترین کاری که مک‌کارتی باید انجام می‌داد این بود که توافقی میان هم‌حزبی‌های خود در این زمینه به وجود آورد تا بتواند در زمینه تصویب یا عدم تصویب لایحه بودجه تصمیم‌گیری کند. با این حال، او موفق نشد این شکاف را از میان بردارد. در نتیجه قربانی این شکاف و به نوعی قربانی دوستی ترامپ و پوتین شد. در این ویدیو توضیح داده شده که چطور رابطه دوستی ترامپ و بایدن جرقه این جریان را زد.