به گزارش اکوایران، حزب‌الله در روز یکشنبه مسئولیت حمله توپخانه‌ای به کشتزارهای شبعا که توسط اسرائیل اشغال شده را بر عهده گرفت.

به نوشته العربیه، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما سایت‌های راداری، زبدین و رویسات‌العالم را با موشک هدف قرار دادیم».

ارتش اسرائیل اعلام کرد که گلوله‌های خمپاره از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است. رویترز به نقل از سه منبع امنیتی گزارش داد که گلوله‌های شلیک شده از لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در کشتزارهای شبعا اصابت کرد. ارتش اعلام کرد که در حال حمله توپخانه‌ای به منطقه‌ای است که حملات از آنجا انجام شده است. در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، توپخانه ارتش اسرائیل در حال حمله به منطقه‌ای در لبنان است که بمباران از آنجا انجام شده بود. ارتش اسرائیل از قبل آماده این اتفاق بود و به عملیات خود در همه مناطق و در هر زمان لازم برای تضمین امنیت غیرنظامیان اسرائیلی ادامه خواهد داد».

به گزارش خبرنگار العربیه، در پی شلیک توپخانه اسرائیل به طرف لبنانی، تلفاتی گزارش نشده است، گلوله‌های توپخانه‌ای اسرائیل حومه کفار شعبه در جنوب لبنان را هدف قرار داد. به گفته این خبرنگار، اسرائیل درخواست بسته‌شدن سایت‌های گردشگری در مرز با لبنان را داده است.