به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل می‌گوید کنترل تمام شهرهای اطراف حصار غزه را دوباره به دست گرفته است.

به گفته الجزیره، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در اظهاراتی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گفت: «حوادث درگیری بین نیروها و جنگجویان در چند ساعت اخیر «گاه و بیگاه» شده است.»

او با ادعای اینکه در حال حاضر هیچ درگیری در منطقه وجود ندارد، گفت احتمال وجود نیروهای حماس در منطقه وجود دارد.

هاگاری با بیان اینکه تانک‌ها با پشتیبانی بالگردهای رزمی و پهپادها از شکاف‌های اطراف حصار دفاع می‌کنند، افزود: «از 24 شهر مرزی 15 شهرک تخلیه شده است.»

در همین حال تعداد قربانیان غزه به 493 نفر رسید. مقامات بهداشتی فلسطین می گویند تعداد قربانیان حملات اسرائیل در نوار غزه به 493 نفر رسیده است. بیش از 2750 نفر هم مجروح شده‌اند.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای حملات حماس به شهرها و روستاهای اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه و شلیک هزاران موشک به مناطق مسکونی را «افزایش تنشی جدی و سخت» خواند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های دولتی منتشر شد، ادعا کرد: «وزارت از گزارش‌هایی مبنی بر ربوده شدن غیرنظامیان اسرائیلی به‌عنوان گروگان از خانه‌هایشان وحشت زده است».

این بیانیه افزود: «غیرنظامیان در هر دو طرف باید همیشه تحت حمایت کامل حقوق بشردوستانه بین‌المللی باشند و هرگز نباید هدف درگیری باشند.»

این وزارتخانه همچنین از هر دو طرف خواست تا تنش را کاهش دهند و از گسترش خشونت شنیع با پیامدهای غم انگیزی که بر زندگی و امکانات غیرنظامیان تأثیر می‌گذارد، اجتناب کنند.