به گزارش اکوایران، ترامپ از نتانیاهو انتقاد می‌کند و مدعی‌ست اسرائیل باید پس از حمله حماس، این موضوع را «درست کند».

به نوشته سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل انتقاد کرد و گفت که اسرائیل باید پس از حملات حماس، این را «درست کند».

ترامپ در یک مراسم کمپین انتخاباتی در وست پالم بیچ فلوریدا با ابراز همدردی با اسرائیل، این رژیم را «برکتی برای جهان» خواند و از رهبران اسرائیل خواست تا رژیم را علیه حماس سازماندهی کنند.

ترامپ گفت: «وقتی من گاهی اوقات اطلاعات را می‌بینم، شما در مورد اطلاعات صحبت می‌کنید، یا در مورد برخی از چیزهایی که در هفته گذشته اشتباه رخ داده است صحبت می‌کنید، آنها باید این را درست کنند زیرا به طور بالقوه با یک نیروی بسیار بزرگ می‌جنگند.»

ترامپ همچنین درباره حمله پهپادی آمریکا در سال 2020 صحبت کرد که به دستور او سردار قاسم سلیمانی ترور شد و مدعی شد نتانیاهو با کمک نکردن به آمریکا در این مأموریت، ما را ناامید کرد. او گفت: «من هرگز فراموش نمی‌کنم که بی‌بی نتانیاهو ما را ناامید کرد. این یک موضوع بسیار وحشتناک بود، من این را خواهم گفت.»

ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، همچنین مقصر جنگ در اسرائیل را رقیب سیاسی خود، رئیس‌جمهور جو بایدن می‌داند.

بایدن روز شنبه گفت که حمایت دولتش از امنیت اسرائیل «استوار و تزلزل ناپذیر» است.

ترامپ هم‌چنین در مصاحبه با فاکس‌نیوز نتانیاهو را متهم کرد که  برای حمله حماس «آماده نبود». او در این مصاحبه گفت: «آن‌ها آماده نبودند. نه او آماده بود و نه اسرائیل آماده بود... هر چند در زمان ترامپ، آنها مجبور نبودند آماده باشند».  او افزود: نتانیاهو به دلیل این حمله «بسیار آسیب دیده است».