به گزارش اکوایران، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کرده که بلال القدره یکی دیگر از فرماندهان حماس را که گفته می‌شود رهبری حملات به کیبوتض نیریم در نزدیکی اسرائیل را رهبری می‌کرد، را ترور کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، نیروی هوایی اسرائیل نیز روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد، در مورد کشته شدن این فرمانده، مدعی شد که ارتش اسرائیل و سازمان امنیت اسرائیل (ISA) «فرمانده نیروها در جنوب خان یونس را که مسئول این حمله بود، کشتند.» حماس هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

لرنر گفت که ارتش اسرائیل همچنان از غیرنظامیان می خواهد تا به جنوب غزه بروند تا ارتش اسرائیل بتواند حماس را هدف قرار دهد. 

لرنر گفت، در آماده سازی برای مرحله بعدی درگیری، ارتش اسرائیل «صدها هزار سرباز و ذخیره» را به خدمت گرفته است که بسیاری از آنها در جنوب اسرائیل و در مرز با غزه هستند.

به گفته لرنر ارتش اسرائیل نهادهای حماس را هدف قرار می‌دهد زیرا به ادعای او، آنها کل سیستم دولتی را برای ایجاد حمایت، تأمین مالی و آموزش و اجرای فعالیت های خود تحت کنترل درآورده اند.