به گزارش اکوایران، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد صبح یکشنبه در پاسخ به حملات اسرائیل در روز جمعه که منجر به کشته شدن یک خبرنگار رویترز و دو غیرنظامی شد، موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، حزب‌الله روز یک‌شنبه تائید کرد که شهر شتولا در شمال اسرائیل را هدف قرار داده و یک اسرائیلی را کشته است. پزشکان اسرائیلی گفتند که یک مرد 40 ساله در حمله این گروه مورد حمایت ایران کشته شد و دو نفر دیگر که آنها نیز مردان 40 ساله بودند زخمی شدند.

حزب‌الله گفته که با موشک‌های دقیق به «مواضع نظامی» حمله کرده است. ارتش اسرائیل گفته است که مناطق لبنان را مورد حمله قرار داده است و تیراندازی از لبنان به سمت یک موضع نظامی اسرائیل در مرز صورت گرفته است.

طوفان الاقصی حماس غزه فلسطین اسراییل

بر اساس ویدئوی تحلیل شده توسط سی‌ان‌ان، عصام عبدالله، فیلمبردار رویترز که کشته شد، همراه با گروهی از خبرنگاران دیگر بود و جلیقه‌های مطبوعاتی با برچسب مشخص به تن داشتند که گلوله باران اسرائیلی به موقعیت آنها در نزدیکی شهر مرزی آلما چاب لبنان اصابت کرد. روزنامه‌نگاران سازمان‌های خبری بین‌المللی الجزیره، خبرگزاری فرانسه و رویترز در میان قربانیان هستند.

نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز شنبه اعلام کردند که در حال بررسی این حادثه هستند.

در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، رویترز گفت که دو تن از روزنامه‌نگارانش که در این حمله زخمی شدند، نقل کردند که گروه مطبوعاتی در حال فیلمبرداری از تیراندازی از سمت اسرائیل بودند که یک موشک به عبدالله اصابت کرد در حالی که او «روی سنگی نزدیک به بقیه گروه نشسته بود.»

رویترز هنوز مشخص نکرده است که آیا اسرائیل پشت این حمله بوده است یا خیر، هرچند گفته است که این حمله از سمت اسرائیل انجام شده است. برخی رسانه‌های دیگر از جمله الجزیره و آسوشیتدپرس گفته‌اند که گلوله ها اسرائیلی بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا حزب‌الله فعالانه در درگیری‌های گسترده‌تر شرکت خواهد کرد یا خیر. این گروه تاکنون به قوانین فعلی درگیری خود پایبند بوده و بارها اعلام کرده است که تنها زمانی به سوی اسرائیل شلیک خواهد کرد که به خاک لبنان یا جنگنده‌های آن شلیک شود.