به گزارش اکوایران، در حالی‌که اسرائیل به فلسطینی‌ها هشدار داده خاک غزه را ترک کنند تا آماج حملات قرار نگیرند، فلسطینی‌ها راهی به بیرون پیدا نمی‌کنند.

مصر به عنوان تنها کشور عرب که مرز مشترک با غزه دارد، مرزهای خود را به روی فلسطینی‌ها بسته است. گذرگاه رفح در هفته نخست از جنگ، بسته شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر از مردم فلسطین خواسته در خاک خود بمانند. علاوه بر او، پادشاهی اردن هم از فلسطینی‌ها درخواست کرده خاک خود را ترک نکنند و در آن بمانند. با این حال، بمباران و احتمال حمله زمینی، باعث شده فلسطینی‌ها توان ماندن در خاک خود را نداشته باشند.

برخی از فلسطینی‌ها با شعار «مرگ بهتر از ترک وطن است» سعی دارند در خاک خود بمانند و آن را حفظ کنند، اما بسیاری از افراد ناچار شده‌اند به جنوب غزه و مرز آن با مصر حرکت کنند هرچند مصر راه را به سوی آن‌ها بسته و اجازه حضورشان را در خاک خود نمی‌دهد.

فلسطینی‌ها در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1943 ناچار شدند سرزمین خود را ترک کنند. بلافاصله پس از ترک سرزمینشان، اسرائیل این بخش را تصرف کرد. حالا مردم می‌ترسند با ترک دوباره سرزمینشان، بخش دیگری از آن را به اسرائیلی‌ها ببازند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند در خاک خود باقی بمانند حتی در شرایطی که جانشان در معرض تهدید جدی قرار دارد؛ البته در صورتی که بخواهند به جایی پناه ببرند هم پناهگاهی ندارند.

فلسطینی‌هایی که در جریان جنگ اعراب و اسرائیل به کشورهای دیگر گریختند، بزرگ‌ترین جمعیت مهاجر فلسطینی‌ها را تشکیل می‌دهند. در این ویدیو، به بزرگ‌ترین پذیرندگان مهاجران و پناهندگان فلسطینی پرداخته شده است.