به گزارش اکوایران، گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، به سی‌ان‌ان گفته که اسرائیل «هیچ علاقه‌ای» به اشغال غزه ندارد، اما «هر کاری لازم باشد» برای از بین بردن حماس انجام خواهد داد.

به نوشته سی‌ان‌ان، اظهارات او پس از آن اعلام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در یک مصاحبه 60 دقیقه ای هشدار داد که اشغال نوار غزه توسط اسرائیل «اشتباهی بزرگ» خواهد بود، این در حالی است که اسرائیل نیروهای خود را در مرزهای منطقه محصور جمع می‌کند تا برای تهاجم زمینی مورد انتظار آماده شود.

اردان ادعا کرد: «ما هیچ علاقه ای به اشغال غزه یا ماندن در غزه نداریم، اما از آنجایی که برای بقای خود می‌جنگیم و تنها راه، همانطور که خود رئیس جمهور (بایدن) تعریف کرد، نابودی حماس است، بنابراین باید هر کاری که لازم است برای نابودی توانایی‌های آن‌ها انجام دهیم.

مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در آمریکا نیز روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل قصد ندارد غزه را پس از پایان درگیری اشغال کند. او گفت: «ما هیچ تمایلی به اشغال یا اشغال مجدد غزه نداریم. ما هیچ تمایلی به حکومت بر زندگی بیش از 2 میلیون فلسطینی نداریم.»

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید بایدن در حال بررسی سفر به اسرائیل در روزهای آینده است.

یک مقام ارشد دولت که خواست نامش فاش نشود، به این خبرگزاری گفت که هیچ چیز نهایی نشده است و آنها نمی‌توانند علناً در مورد مذاکرات داخلی در مورد سفر احتمالی ریاست‌جمهوری صحبت کنند.

سفر ریاست‌جمهوری قوی‌ترین پیام حمایت ایالات‌متحده از اسرائیل را ارسال می کند، اگرچه بایدن نیز بر خویشتنداری تاکید کرده است. او پیشتر به سی‌بی‌اس نیوز گفته بود که هرگونه اشغال غزه توسط اسرائیل «اشتباهی بزرگ» خواهد بود.