به گزارش اکوایران، دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی - یازدهمین دوره - با میزان مشارکت مردمی ۴۲٫۵۷ درصدی، کم‌ترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشت.

بنا به اعلام اعلام وزیر کشور در دولت دوازدهم، در این انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر مشارکت داشتند.

آمار وزارت کشور در این انتخابات مجلس درباره میزان مشارکت هر استان نشان می‌دهد، که کهکیلویه و بویراحمد بیشترین میزان مشارکت را با ۷۰.۶۶ درصد به ثبت رسانده و تهران هم با  ۲۶.۲۴ درصد، کمترین میزان مشارکت را داشته است.

در مجموع، میزان مشارکت در ده استان بالای ۵۰ درصد بوده و ۱۶ استان هم مشارکت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد داشته اند. بنا بر این آمار منتشر شده، کمترین میزان مشارکت نیز در استان‌های مرکزی، اصفهان، کردستان، البرز و تهران به ثبت رسیده است.

سیاست در ایران غیرمترقبه است. از الان نمی‌توان چیزی را درست پیش بینی کرد. چند سال گذشته روندی را نشان داد که در آن انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری به پایین‌ترین میزان مشارکت خود رسیدند. باید منتظر ماند و دید داستان انتخابات مجلس دوازدهم به چه شکلی رقم خواهد خورد. 

ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد

داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز پنجشنبه تا سوم آبان فرصت دارند به شکل الکترونیکی برای ثبت‌نام نهایی اقدام کنند.

متقاضیانی که مدارک خوداظهاری آنها تأیید شده است، از ۸ صبح امروز ۲۷ مهر تا ساعت ۱۸ روز ۳ آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.