به گزارش اکوایران، علی‌رغم انکار پیونگ‌یانگ مبنی بر فروش سلاح به حماس، طبق سلاح‌های ضبط‌شده از این گروه، برخی از رسانه‌ها این احتمال را مطرح کردند که حماس در جریان حمله ۷ اکتبر خود به اسرائیل، از تسلیحات کره شمالی استفاده کرده‌ است.

این رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده از حمله حماس به وسیله دو کارشناس نظامی متخصص تسلیحات کره شمالی تحلیل شده است. همراه با تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس از تسلیحات ضبط‌شده اطلاعات نظامی کره جنوبی، این ویدئو نشان می‌دهد که حماس از نارنجک راکتی اف-۷ استفاده می‌کند.

رسانه‌ها این ایده را با ابهامات پرونده محموله‌های غیرقانونی تسلیحات کره شمالی پیوند داده‌اند از آن به عنوان راهی برای تأمین مالی برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی یاد کرده‌اند.

جنزن جونز، متخصص تسلیحات و مدیر شرکت مشاوره‌ای «خدمات تحقیقاتی تسلیحات» با اشاره به اینکه استفاده از این تسلیحات در نبردهای نامنظم در سوریه، عراق، لبنان و نوار غزه ثبت شده است، مدعی شد: «مدت‌هاست که کره شمالی از گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی حمایت کرده و تسلیحات کره شمالی قبلاً در میان تجهیزات ممنوعه ثبت شده است».

مت شرودر، محقق ارشد Small Arms Survey و نویسنده کتاب راهنمای تسلیحات سبک پیونگ‌یانگ می‌گوید که حماس تصاویری از آموزش نیروهای خود منتشر کرده که آن‌ها را با اسلحه‌ای نشان می‌دهد که دارای نوار قرمز متمایزی در سرجنگی آن و سایر عناصر طراحی مطابق با اف-۷ ساخت کره شمالی است.

شرودر گفت: «دیدن تسلیحات کره شمالی در کنار حماس تعجب‌آور نیست».