به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که حملات هوایی شبانه‌ای را به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است.

به گفته آناتولی، یک سخنگوی ارتش گفت که این حملات در پاسخ به موشک‌های ضد تانک شلیک شده روز جمعه توسط این گروه لبنانی به اسرائیل بوده است.

به گفته ارتش اسرائیل، مجتمع‌های نظامی و یک سکوی پرتاب موشک ضد تانک از جمله اهدافی بودند که توسط هواپیماهای اسرائیلی مورد اصابت قرار گرفت. حزب الله روز جمعه اعلام کرد که به یک نیروی اسرائیلی با موشک در شمال اسرائیل حمله کرده است.

یک سرباز اسرائیلی نیز در درگیری مرزی لبنان کشته و 3 نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های محلی اسرائیل منتشر شده یک سرباز ذخیره اسرائیلی در اثر شلیک موشک ضدتانک در مرز با جنوب لبنان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در بحبوحه درگیری‌ها در نوار غزه، تنش در امتداد مرز بین اسرائیل و لبنان و تبادل آتش بین نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله افزایش یافته است.

این درگیری‌های مرزی مرگبارترین درگیری‌ها از زمان جنگ تمام عیار حزب‌الله و اسرائیل در سال 2006 بوده است، زمانی که این گروه لبنانی شهرهای بزرگ اسرائیل را با راکت هدف قرار داد و خسارات قابل توجهی بر جای گذاشت. بیش از 1000 لبنانی در این جنگ کشته شدند، در حالی که بسیاری از مناطق جنوبی لبنان توسط حملات اسرائیل ویران شد.

تنش مرزی در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل به بمباران بی‌امان نوار غزه پس از حمله فرامرزی حماس به شهرهای مرزی اسرائیل در 7 اکتبر ادامه می دهد و 2.3 میلیون ساکن این منطقه را در محاصره کامل  قرار داده و ورود مواد غذایی، سوخت و و لوازم پزشکی را ممنوع کرده است.

دستکم 4137 فلسطینی در حملات اسرائیل به مناطق تحت محاصره کشته شده‌اند، در حالی که این رقم در اسرائیل به بیش از 1400 نفر می‌رسد.