به گزارش اکوایران، به گفته کاخ سفید جو بایدن سوال خبرنگاری که از او پرسید «آیا اسرائیل باید حمله زمینی به غزه را تا زمان آزادی اسرای بیشتر به تعویق بیاندازد؟» را نشنیده است. این در حالی است که پاسخ بایدن به این سوال «بله» بود.

به گفته رویترز، بن لابولت، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور دور بود. او سوال کامل را نشنید. به نظر می رسید سوال این است که «آیا می‌خواهید اسرای بیشتری آزاد شوند؟» او در مورد هیچ چیز دیگری اظهار نظر نکرد.»

بایدن در حال بالا رفتن از پله‌ها برای سوار شدن به ایر فورس وان بود که یک خبرنگار در میان صدای موتورهای هواپیما سوال را فریاد زد. بایدن لحظه ای ایستاد و گفت «بله» و سپس وارد هواپیما شد.

گروه حماس دو اسیر آمریکایی، یک مادر و دختر به نام‌های جودیت و ناتالی رانان را که در حمله خود به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر ربوده شده بودند، آزاد کرد.

مقامات اسرائیلی اصرار دارند که آزادی اسرای آمریکایی بر عملیات برنامه‌ریزی شده غزه تأثیری نخواهد داشت.

مقامات ارشد اسرائیلی به سایت خبری وای نت گفته‌اند که آزادی دو شهروند آمریکایی که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، بر برنامه‌های اسرائیل برای عملیات نظامی علیه گروه حاکم غزه تأثیری نخواهد داشت.

اظهارات مقامات در حالی بیان می‌شود که اسرائیل با فشارهایی برای انجام حمله مورد انتظار خود در نوار غزه مواجه است و دولت‌های غربی امیدوارند که مذاکرات بیشتر منجر به آزادی اسرای بیشتری شود.

در همین حال یک مقام ارشد می‌گوید که آمریکا و کشورهای اروپایی به اسرائیل فشار می‌آورند تا حمله زمینی را به تعویق بیندازد.

به گفته یک مقام ارشد، پس از آزادی دو اسیر از غزه توسط حماس، ایالات متحده و چندین دولت در اروپا بی سر و صدا اسرائیل را تحت فشار قرار دادند تا از تهاجم زمینی به غزه خودداری کند، زیرا این نگرانی وجود دارد که این تهاجم تلاش ها برای آزادی اسرای دیگر را برای آینده قابل پیش بینی خنثی کند.

این مقام می‌گوید دولت‌های غربی که در حال حاضر بر اسرائیل فشار می‌آورند، هرکدام شهروندانی در میان اسرا دارند و معتقدند که هر چه زمان بیشتر بگذرد، آزادی آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

این مقام ارشد دیپلماتیک گفت: «دولت‌ها می‌دانند که یک تهاجم زمینی بسیار محتمل است و به اسرائیل نمی‌گویند که اصلاً چنین حمله‌ای را انجام ندهد، بلکه می‌گویند دست نگه دارند تا ببینند آیا تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر می‌تواند موفق شود یا خیر.»