به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه ادعا کرد واشنگتن به دلیل اقدامات ایران و نیروهای متحدش در منطقه، پتانسیل تشدید در جنگ جاری در خاورمیانه را می‌بیند.

به نوشته العربیه، بلینکن در مصاحبه‌ای به ان‌بی‌سی نیوز مدعی شد که ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست. وی افزود که ایالات متحده امیدوار است اسرای بیش‌تری توسط گروه فلسطینی حماس آزاد شوند.

در همین شرایط، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که ایالات متحده در پاسخ به هرگونه تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس در خاورمیانه «اقدامات مناسب» انجام خواهد داد و در صورت گسترش درگیری، از اقدام نظامی دریغ نخواهیم کرد.

او ساعاتی پس از اعلام پنتاگون مبنی بر افزایش حضور نظامی در منطقه به ای‌بی‌سی ادعا کرد: «اگر هر گروه یا کشوری به دنبال گسترش این درگیری و سوءاستفاده از این وضعیت بسیار ناگوار است، توصیه ما این است که این کار را در منطقه نکنید».  آستین افزود: «ما حق دفاع از خود را حفظ می کنیم و در انجام اقدام مناسب تردید نخواهیم کرد.

او هم‌چنین تاکید کرد که آمریکا تمام درخواست‌های اسرائیل برای تجهیزات نظامی را برآورده خواهدکرد. آستین به این شبکه گفت: «ما در حال حاضر بر روی ارائه آنچه اسرائیل برای دفاع از خود نیاز دارد تمرکز داریم.»