به گزارش اکوایران، رسانه‌های عراقی روز جمعه اعلام کردند که محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق هدف حمله قرار گرفته است.

به نوشته الجزیره به نقل از رسانه‌های عراقی، گروه موسوم به مجاهدین مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد را با پهپاد هدف قرار داده است.

از زمان آغاز جنگ در غزه و اعلام حمایت کامل آمریکا از اقدامات اسرائیل، گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرده بودند که مواضع و منافع آمریکا را در این کشور مورد هدف قرار خواهند داد.

درخواست برای تعطیلی سفارت آمریکا

بنا بر گزارش میدل‌ایست نیوز، مقتدی صدر، سیاست‌مدار پرنفوذ شیعه در عراق، خواستار تعطیلی سفارت امریکا در بغداد به علت حمایت نامحدود واشنگتن از اسرائیل در جنگ علیه غزه، شد.

صدر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای حمایت از مظلومان شرق و غرب زمین به ویژه در حمایت از برادران و مردم فلسطین و غزه، از دولت و پارلمان عراق با تمام احزاب و رویکردهایشان، برای نخستین بار و به خاطر منافع عمومی و نه شخصی، می‌خواهم که به تعطیلی سفارت امریکا در عراق رأی بدهند.»

وی افزود که علت این تصمیم حمایت نامحدود امریکا از اسرائیل در جنگ غزه است.

وی افزود: منتظر پاسخ و اقدام دولت به این خواسته در عراق هستیم و در صورت عدم پاسخگویی دولت و پارلمان، موضع دیگری داریم که متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

صدر در این بیانیه از همه خواست تا مطیع بوده، به تنهایی عمل نکنند و از استفاده از سلاح خودداری کنند.