به گزارش اکوایران، ظریف اخیرا در نشستی تاکید کرده که صهیونیست‌ها سال‌هاست به دنبال ایجاد بستری برای رویارویی ایران و آمریکا هستند.

به گفته ظریف، می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای اسرائیل، ایجاد تقابل میان ایران و آمریکا باشد. او برای این سخنان خود به سندی در تاریخ ارجاع می‌دهد که مربوط به فوریه ۲۰۰۲ می‌شود.

آریل شارون در سال ۲۰۰۲، نخست‌وزیر اسرائیل بوده و در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به کاخ سفید تاکید کرده که آمریکا به جای عراق باید به دنبال ایران باشد. او تاکید کرده که بغداد آدرسی اشتباه است، آمریکا باید به سراغ تهران برود.

نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد مشابه این اظهارات را دیگر مقامات اسرائیلی هم داشته‌اند. برای مثال، بنجامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سال ۲۰۱۴ اظهاراتی مشابه داشته و هنگامی‌که آمریکا به دنبال رویارویی با داعش بوده، تاکید کرده که ایران تهدیدی جدی‌تر و خطرناک‌تر از داعش است، در نتیجه آمریکا باید با این کشور مقابله کند و وارد جنگ شود.

تلاش‌های اسرائیل برای اینکه ایران را به عنوان تهدیدی برای جهان جلوه دهد، مورد بررسی تحلیل‌گران بین‌المللی هم قرار گرفته است. برای مثال، گرت پورتر، مورخ و تحلیل‌گر مسائل امنیتی در آمریکا پژوهش‌هایی در این زمینه داشته و به بررسی این موضوع پرداخته که چرا اسرائیل تلاش دارد تصویری به عنوان تهدید جهانی از ایران ارائه کند. او همچنین تلاش کرده که درستی این قضیه را مورد تحلیل قرار دهد.

در این ویدیو به بررسی سخنان اخیر ظریف و اسنادی که برای آن موجود است، پرداخته شده. علاوه بر آن، سخنان اخیرا ترامپ درباره اسرائیل هم مورد بررسی قرار گرفته است.