به گزارش اکوایران، نشریه اکونومیست در گزارشی به مسئله محبوبیت نتانیاهو بعد از حمله حماس به اسرائیل پرداخته است. طبق نظرسنجی‌ها و مطالعات صورت گرفته در این مدت، حمایت مردم اسرائیل از نتانیاهو کاهش یافته است.

مردم در کشورهای مختلف به محض اینکه درگیر جنگ می‌شوند، حمایت خود را از رهبر کشور خود نشان می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد این اتفاق در میان اسرائیلی‌ها رخ نداده است.

اسرائیل بعد از حمله حماس کاملا غافلگیر شد و مردم این غافلگیری را نتیجه ناتوانی دولت نتانیاهو می‌دانند. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان غافلگیری اسرائیل در این حمله حتی بیش از سال ۱۹۷۳ بود که از آن با عنوان یوم کیپور یاد می‌شود. آن زمان، مصر و سوریه به اسرائیل حمله کردند و مقاماتش را غافلگیر کردند.

بسیاری از اسرائیلی‌ها می‌گویند نتانیاهو بعد از پایان درگیری‌ها باید از دولت کناره‌گیری کند. البته پیش از این حمله هم نتانیاهو و دولتش در اسرائیل با چالش‌هایی مواجه بود؛ اما این حمله باعث شد مردم به کلی از دولت او مایوس شوند و حالا درخواست دارند که او دولت را به فردی دیگر واگذار کند.

انتظار می‌رود در صورتی‌که نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری استعفا کند، بنی گانتز به عنوان فردی میانه‌رو، جای او را بگیرد و دولت ائتلافی در اسرائیل تشکیل دهد.

در این ویدیو درباره کاهش محبوبیت نتانیاهو بعد از جنگ توضیح داده شده است.