به گزارش اکوایران، رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل شین بت هشدار داده که «ترس از فوران» خشونت در کرانه باختری وجود دارد.

رونن بار، رئیس شین بت، اعلام کرد «افزایش خشونت توسط شهرک نشینان [و] حوادث بین شهرک نشینان و فلسطینی‌ها که منجر به کشته شدن فلسطینی‌ها شده» رخ داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بار این هشدارها را به کابینه جنگ و ارتش اسرائیل داده است.

در چند ساعت گذشته گزارش‌های بیشتری مبنی بر حمله مجدد نیروهای اسرائیلی به اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری منتشر .شده است. گمان می‌رود در این حملات حداقل دو فلسطینی کشته شده‌اند.

به گزارش الجزیره، وسام بکر، مدیر بیمارستان دولتی جنین، اسامی دو مردی را که گفته می‌شود توسط نیروهای اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شده‌اند، منتشر کرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد ساکنان یک ساختمان مسکونی در جنین توسط نیروهای اسرائیلی مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند و برق نیز قطع شده است.

به نظر می‌رسد جروزالم پست نیز این گزارش‌ها را تایید کرده است. به گفته این رسانه «تبادل آتش بین ارتش اسرائیل و تروریستهای فلسطینی شب گذشته در جنین رخ داده است.»

رسانه فلسطینی وفا، اعلام کرد که حدود 100 خودروی نظامی و حداقل یک بولدوزر وارد شهر شده‌اند و یک پهپاد اسرائیلی نیز حمله هوایی انجام داده است. ارتش اسرائیل درباره عملیات جنین اظهار نظری نکرده است.

هم‌چنین رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که ویام هانون، بنیانگذار تیپ جهاد اسلامی در جنین کشته شده است.

در تحولی دیگر، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز دوشنبه اعلام کردند که ده‌ها تن از نیروهای حماس که خود را در ساختمان‌ها و تونل‌ها محاصره کرده بودند، در طول شب در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک حادثه، یک هواپیمای اسرائیلی که توسط نیروهای زمینی ارتش اسرائیل هدایت می‌شد، به ایستگاهی در داخل ساختمانی متعلق به حماس که بیش از 20 شبه‌نظامی داخل آن بودند، حمله کرد.

یک جت جنگنده هدایت شونده همچنین منطقه دانشگاه الازهر را مورد حمله قرار داد، جایی که نیروهای ارتش اسرائیل نیروهای مسلح و یک پایگاه پرتاب موشک ضد تانک را شناسایی کردند.

ارتش اسرائیل میگوید طی چند روز گذشته بیش از 600 هدف از جمله انبارهای تسلیحات، ده‌ها موقعیت پرتاب موشک ضد تانک، و مخفیگاه‌ها و مکان‌های استقرار حماس را هدف قرار داده است.

بررسی‌های سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی در عملیات زمینی در حال گسترش خود بیش از ۲ مایل (حدود ۳ کیلومتر) به سمت غزه پیشروی کرده‌اند.

اسرائیل در آخر هفته اعلام کرد که وارد «مرحله دوم» جنگ خود علیه حماس شده است و روز یکشنبه گفت عملیات زمینی‌اش در غزه پس از هفته‌ها حملات هوایی به مناطق تحت کنترل حماس تشدید خواهد شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز شنبه گفت که این کشور برای یک جنگ «طولانی و دشوار» آماده شده است.