به گزارش اکوایران، در بحبوحه نگرانی‌ها بابت تشدید درگیری‌ها، یک مقام کاخ سفید ادعا کرد ایالات متحده  پیام بازدارندگی «قوی» به ایران ارسال می کند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش است تا پیام بازدارندگی «قوی» را به ایران ارسال کند، این در حالی است که  چرا که مدعیست نگرانی ها از یک درگیری منطقه ای گسترده تر افزایش می یابد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد: «ما مطمئناً - اگر مجبور باشیم - برای محافظت از سربازان و تأسیسات خود عمل خواهیم کرد. ما ثابت کرده ایم که برای این کار ضربه می زنیم و اقدام می‌کنیم. و این پیام قوی‌ای است که ایران باید آن را بگیرد. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم».

او در ادامه لفاظی های خود افزود: «ما هم‌چنین منافع امنیت ملی خود را در منطقه بسیار جدی می گیریم، به همین دلیل است که رئیس‌جمهور اکنون دو گروه حمله ناو هواپیمابر را به کار گرفته است... ما باید مطمئن شویم که سیگنالی را به همه بازیگران ارسال می‌کنیم، نه فقط ایران، بلکه همه بازیگران، مهم‌تر از همه ایران، که ما منافع امنیت ملی خود را بسیار جدی خواهیم گرفت. ما از نیروهای خود محافظت و دفاع خواهیم کرد. و ما این کار را در زمان دلخواه خود انجام خواهیم داد».

این در شرایطی است که ابراهیم رئیسی روز یک‌شنبه گفت که اسرائیل «خط‌قرمزها را رد کرده» و «ممکن است همه را مجبور به اقدام کند». اکنون این نگرانی وجود دارد که لشکرکشی شدید اسرائیل در غزه جبهه‌های بیش‌تری را در منطقه باز کند. در حال حاضر تبادل آتش متقابل در شمال اسرائیل و مرز جنوبی لبنان وجود دارد -جدا از نبرد اسرائیل با حماس در جنوب، که بیش‌تر در حومه غزه متمرکز است. اما افزایش درگیری‌های کنونی با حزب‌الله این احتمال را ایجاد کرده که این گروه قدرتمند لبنانی می‌تواند فعالانه در درگیری شرکت کند. پیش از این هم، جیک سالیوان که مشاور امنیت ملی ایالات متحده نسبت به «خطر زیاد» گسترش جنگ به یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هشدار داده بود.