به گزارش اکوایران، منابع امنیتی گفتند که چهار موشک کاتیوشا روز دوشنبه به سمت پایگاه هوایی عین الاسد عراق که میزبان نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بین المللی در غرب عراق است، شلیک شد.

به نوشته العربیه، این منابع گفتند که هنوز مشخص نیست که این حمله تلفات یا خساراتی در داخل پایگاه داشته است یا خیر.

به نظر می‌رسد، هم‌زمان با ادامه جنگ اسرائیل و حماس، تنش‌ها در سوریه و عراق در حال شدت گرفتن است و با افزایش تحرکات نظامی اسرائیل در خاک غزه، احتمال گسترش جنگ را روز به روز بالاتر می‌برد. پیش از این،  گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن پایگاه امریکا در دیرالزور سوریه خبر داده بودند. در مقابل جنگنده‌های ایالات متحده به سکوهای پرتاب موشک گروه‌های مقاومت در حومه دیرالزور حمله کردند.

هم‌چنین،  یک مقام نظامی ارشد آمریکا روز دوشنبه گفت که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، از 17 اکتبر تاکنون 23 بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. حملات گزارش شده شامل 14 حمله در عراق و 9 مورد در سوریه، به علاوه حمله به ناو یو‌اس‌اس کارنی در دریای سرخ است. مقامات آمریکایی گفته‌اند که با گسترش درگیری‌ها انتظار حملات بیشتری علیه مواضع خود را دارند و ایالات متحده برای محافظت از آن‌ها سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را در منطقه مستقر می‌کند.