به گزارش اکوایران، جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که گروه‌هایی مانند حوثی‌ها می‌توانند عملیات خود را علیه اسرائیل گسترش دهند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل هشدار داد که شبه نظامیان متحد مانند شورشیان حوثی در یمن می‌توانند عملیات خود را علیه اسرائیل گسترش دهند.

هیات ایران در بیانیه‌ای به آسوشیتد پرس گفت: «هشدارهای ایران در خصوص روزهای اولیه تلفات غیرنظامی غزه حاکی از یک نگرانی است، اگر این جنایات متوقف نشود، می‌تواند خشم عمومی را برانگیزد و صبر جنبش‌های مقاومت را لبریز کند. می‌توان از این نگرانی‌ها جلوگیری کرد و مسئولیت کاملاً در دست دولت آمریکا است که جلوی تجاوزات رژیم اسرائیل را بگیرد.»

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که حوثی‌ها مسئولیت موشکی را که روز سه شنبه به ایلات شلیک شد و توسط ارتش اسرائیل سرنگون شد، بر عهده گرفتند. ساعاتی بعد، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که دوباره یک «تهدید هوایی» را در نزدیکی ایلات رهگیری کردند.

اسرائیل همچنین در پاسخ به حملات حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی متحد، به اهدافی در لبنان حمله کرد و ارتش اسرائیل گفت که در طول شب پس از شلیک موشک زمین به هوا به یک پهپاد اسرائیلی حملاتی را انجام داده است.