به گزارش اکوایران، جنگنده‌های آمریکایی یک انبار تسلیحات را در شرق سوریه مورد هدف قرار دادند.

  بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، پنتاگون بامداد روز پنج‌شنبه اعلام کرد دو جنگنده اف-15 آمریکا به یک انبار تسلیحات در شرق سوریه که ادعا شده متعلق به نیروهای نزدیک به ایران (سپاه است، حمله هوایی کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت این حمله دقیق دفاعی پاسخی به یک سری حملات علیه کارکنان آمریکایی در عراق و سوریه است. او افزود: «رئیس جمهور هیچ اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد و او اقدام امروز را به این منظور هدایت کرد که روشن کند که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد... ایالات متحده کاملاً آماده است تا اقدامات لازم بیشتر را برای محافظت از مردم و تأسیسات ما انجام دهد. ما خواهان عدم هرگونه تشدید تنش هستیم.»

یک مقام ارشد نظامی به سی‌ان‌ان گفته که این تأسیسات واقع در میسالون سوریه، گمان می‌رود که دارای تسلیحات مورد استفاده در «بسیاری از حملات هوایی که علیه نیروهای ما در اینجا در منطقه انجام شده است» باشد. او افزود: «ما مدتی است که آن را تماشا کرده‌ایم تا مطمئن شویم که وقتی هدف را می‌زنیم، در زمانی به آن ضربه می‌زنیم که بتوانیم استفاده از تأسیسات را حذف کنیم.... من درگیری را تماشا کردم، می توانم به شما بگویم که ما کاملاً مطمئن هستیم که چند انفجار ثانویه وجود داشته است که نشان می‌دهد این مرکز دارای سلاح‌هایی بوده است که ما معتقدیم احتمالاً در بسیاری از حملاتی که علیه نیروهای ما در اینجا انجام شده استفاده می‌شود». 

این مقام گفت که ایالات متحده «از خط منازعه‌زدایی» با روسیه استفاده کرد. ایالات متحده به طور مرتب با روسیه در مورد خط منازعه در مورد عملیات نظامی در سوریه صحبت می کند.

این دومین باری است که ایالات متحده چنین تأسیساتی را که به ادعایش مورد استفاده برای حملات تقریباً روزانه به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه قرار می‌گیرد، هدف قرار می‌دهد. در 26 اکتبر، یک جنگنده اف-15 آمریکایی و دو فروند اف-16 از مهمات هدایت شونده دقیق برای حمله به دو تأسیسات در شرق سوریه استفاده کردند.