به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه آمریکا به انتقادها توسط کارمندان وزارتخانه در مورد حمایت دولت بایدن از جنگ اسرائیل علیه غزه پاسخ داد.

به نوشته الجزیره، آنتونی بلینکن در ایمیلی به کارکنان وزارت خارجه که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، گفت: «می‌دانم که رنج ناشی از این بحران برای بسیاری از شما بسیار دردناک است. دیدن تصاویر نوزادان، کودکان، افراد مسن، زنان و غیرنظامیانی که در این بحران رنج می‌برند، آزاردهنده است. من نیز همین احساس را دارم».

بلینکن افزود: «من همچنین می‌دانم که ممکن است برخی از افراد در وزارتخانه با رویکردهایی که ما اتخاذ می‌کنیم مخالف باشند یا دیدگاهی در مورد آنچه که می‌توانیم بهتر انجام دهیم، داشته باشند. ما نشست‌هایی در واشنگتن ترتیب داده‌ایم تا از شما درباره این موضوع بشنویم و از مدیران و تیم‌های خود در سراسر جهان خواسته‌ایم که صریح حرف خود را بزنند تا بتوانیم نظرات و ایده‌های شما را بشنویم».

حداقل سه تلگراف داخلی در انتقاد از سیاست ایالات متحده در قبال غزه به «کانال مخالف» داخلی وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده است. این کانال در طول جنگ ایالات متحده در ویتنام ایجاد شد تا به مقامات و دیپلمات‌ها اجازه دهد تا نگرانی‌های مربوط به سیاست را به طور ناشناس مطرح کنند.