به گزارش اکوایران، یکی از مسائلی که سازمان ملل و بسیاری از نهادهای بهداشتی جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی روی آن تاکید دارند، بهداشت و سرویس‌های بهداشتی است.

نخستین بار همین نهادهای بین‌المللی از «انقلاب توالت» سخن به میان آوردند. آن‌ها گفتند در کشورهای فقیر و کم‌درآمد باید جنبشی به راه بیفتد تا سرویس‌های بهداشتی تمیز در آن‌ها راه‌اندازی شود.

از آن‌جا که سرویس‌های بهداشتی تمیز، جلوی شیوع ویروس‌ها، انگل‌های و بیماری‌های مختلف نظیر اسهال و مالاریا را می‌گیرد، احداث آن از اهمیت ویژه‌ای در کشورهای مختلف برخوردار است.

در چین هم از سال ۲۰۱۵ طبق فراخوانی که شی جین‌پینگ صادر کرد، قرار شد که انقلاب توالت راه بیفتد. با این حال، نشریه اکونومیست اخیرا در گزارشی به این مقوله پرداخته و تاکید کرده که این انقلاب، از مسیر اصلی خود منحرف شده و نتوانسته به هدفی که مد نظرشان بود، دست پیدا کند.

براساس گزارش اکونومیست، رسانه‌های چینی می‌گویند کمتر رئیس‌جمهوری در دنیا تا این اندازه به مسئله رفاه مردم توجه دارد، با این حال، به نظر می‌رسد مجریان این کار را به شکلی ناقص انجام داده‌اند و در نتیجه باعث شده انقلاب توالت در چین شکست بخورد.

مقاله‌های آکادمیک در چین اخیرا به این موضوع پرداخته‌اند و تاکید کرده‌اند که این انقلاب از مسیر خود منحرف شده است. به همین دلیل هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه بی‌حاصل بوده و به نتیجه مطلوب که ایجاد رفاه عمومی بوده، دست پیدا نکرده است.

در این ویدیو به دلایل شکست انقلاب توالت در چین از نگاه نشریه اکونومیست پرداخته شده است. ویدیو رو در بالای این صفحه ببینید.