به گزارش اکوایران، نگاهی به ترندها در گوگل می‌تواند تا حدود زیادی نشان دهد که آیا افکار عمومی هنوز نسبت به جنگ اسرائیل و حماس حساسیت دارد یا خیر؟

روز هفتم اکتبر بود که حماس به اسرائیل حمله کرد و اخبار آن در رسانه‌های مختلف منتشر شد. بعد از این حمله، ناگهان حساسیت شدیدی نسبت به این جنگ در میان مردم شکل گرفت.

یکی از شیوه‌های مشاهده حساسیت مردم، بررسی ترندهای گوگل بود. برای مثال ناگهان جست‌وجوی کلیدواژه‌هایی نظیر «غزه»، «اسرائیل»، «حماس» و «فلسطین» افزایش پیدا کرد و در روز هشتم اکتبر یعنی یک روز پس از حمله حماس، به بالاترین میزان خود در گوگل طی دو دهه اخیر رسید.

شبکه الجزیره بررسی متفاوتی داشته و کلیدواژه‌های این جنگ نظیر «اسرائیل» و «غزه» را با کلیدواژه‌های مهم دیگری مقایسه کرده است. برای مثال کلیدواژه «سوریه» را هم مقایسه کرده و نشان داده که سوریه در مقایسه با این جنگ، اهمیت کمتری در نگاه افکار عمومی داشته یا دستِ کم توجه کمتری را به خود جلب کرده است.

در بررسی الجزیره با کلیدواژه‌هایی آشنا می‌شویم که بیشترین میزان جست‌وجو را در گوگل طی سال‌های اخیر داشته‌اند و از جنگ حماس و اسرائیل هم حساسیت بیشتری داشته‌اند برای مثال فوتبال زمانی‌که فصل بازی‌های فوتبالی نیست، کلیدواژه‌ای خاص در میان کاربران به شمار می‌آید که زیاد جست‌وجو می‌شود. الجزیره از کلیدواژه‌ای گفته که بیشترین میزان جست‌وجو را طی سال‌های اخیر در گوگل داشته و هنوز پس از گذشت سال‌ها، هنوز حساسیت افکار عمومی نسبت به آن از میان نرفته است. برای آشنایی با این واژه و همچنین جزئیات گوگل ترند درباره جنگ اسرائیل و حماس، ویدیوی بالا را ببینید.