به گزارش اکوایران، یکشنبه هفته گذشته (21 آبان) بود که الیاس نادران - نماینده تهران - با هدف پیگیری درخواست استعفای خود در جلسه علنی مجلس به تحصن نشست. 

آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش دادند، نادران پس از آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند، برای لحظاتی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و انتقاد خود را از شیوه رسیدگی به این طرح و عدم اجازه برای مطرح شدن نظرات مخالفان در کلیات و جزئیات اعلام کرد و گفت: بنده برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به این شیوه اداره جلسه به تحصن می‌نشینم.

شرح ماجرا به این صورت است که سپس نادران در مقابل جایگاه هیات رییسه حاضر می‌شود و بر روی زمین می‌نشیند و تعدادی از نمایندگان نیز برای هدایت وی به صندلی‌اش، به سمت او می‌روند اما همچنان الیاس نادران به تحصن خود ادامه می‌دهد.

واکنش قالیباف به تحصن نادران

محمدباقر قالیباف -رییس مجلس- در واکنش به نماینده مردم تهران گفت: در اولین جلسه هیات رئیسه استعفای ایشان بررسی و پس از شنیدن دلایل استعفا و در صورت پذیرش هیات رییسه اعلام وصول و در صحن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره تحصن نادران مقابل جایگاه هیئت رئیسه صحن مجلس افزود: این موضوع را صبح نیز مطرح کردم اما این برادر عزیز انتخاب کردند که همین لحظه باید [استعفا] را بپذیرید درحالی که طبیعتاً ما باید بر اساس مقررات رفتار کنیم.

استعفای نادران در مجلس سه‌شنبه بررسی می‌شود

صبح امروز یکشنبه (28 آبان)، یک عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: به دنبال اعلام وصول تقاضای استعفای الیاس نادران نماینده تهران، این موضوع در جلسه سه‌شنبه هفته جاری مجلس بررسی خواهد شد.

بنا به گزارش ایسنا، احمد نادری اظهار کرد: به دنبال اعلام وصول تقاضای استعفای الیاس نادران نماینده تهران، این موضوع در جلسه سه شنبه هفته جاری مجلس بررسی خواهد شد.

لازم به ذکر است، استعفای نادران دوشنبه ۲۲ آبان اعلام وصول شد آن هم بعد از اینکه او در دو جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۱ آبان مجلس با نشستن مقابل جایگاه هیات رئیسه در انتقاد به نحوه اداره مجلس و عدم رسیدگی به درخواست استعفایش تحصن کرده بود.