به گزارش اکوایران، با وجود اظهارنظر نهایی رئیس مجلس درباره نحوه بررسی بودجه 1402 و برنامه هفتم، سیدمحمد حسینی - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور - در مراسم تشییع شهید گمنام در سازمان برنامه و بودجه، در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی بررسی بودجه در مجلس، گفته «رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است ابتدا باید لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس تحویل داده شود و پس از آن تکلیف لایحه بودجه مشخص خواهد شد.»

وی بدون اشاره به تاخیر دولت در تحویل لایحه بودجه 1402 و همچنین برنامه توسعه هفتم، افزوده است: «بر اساس تغییراتی که در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام شده، بودجه باید در دو بخش به مجلس شورای اسلامی برود. براین اساس آبان باید تبصره و احکام بودجه به مجلس داده شود و پس از آن جداول و ارقام. در این راستا دولت نیز بخش اول بودجه را به مجلس تحویل داده، اما هنوز شورای نگهبان دو قسمتی شدن بودجه را تایید نکرده است.»

در حالی که روز گذشته قالیباف در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای تمدید برنامه توسعه ششم با این درخواست مخالفت کرده و گفته بود «برنامه ششم یک سال تمدید شده و با تمدید برای سال دوم، برنامه عملا هفت ساله می‌شود و نظر بر تمدید دوباره آن نیست»، حالا معاون رئیس‌جمهور می‌گوید موضوع تمدید یا عدم تمدید این برنامه هنوز «مشخص نیست».

حسینی در برابر پرسشی درباره اینکه آیا برنامه ششم توسعه تمدید خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داده که «این موضوع هنوز مشخص نیست و ابتدا باید برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تحویل دهیم.»

به گزارش ایسنا، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان به سوالی درباره این‌که آیا تیم اقتصادی دولت تغییر خواهد کرد یا خیر؟ پاسخی نداد.