به گزارش اکوایران، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده برای گفتگو برای تأیید مجدد حمایت واشنگتن از اوکراین در برابر تهاجم روسیه وارد کی‌یف شد.

به نوشته بلومبرگ، آستین در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) گفت که برای دیدار با رهبران اوکراین در کی‌یف است. آستین نوشت: «امروز اینجا هستم تا پیام مهمی را برسانم. ایالات متحده در مبارزه برای آزادی در برابر تجاوز روسیه، چه در حال حاضر و چه در آینده، در کنار اوکراین خواهد ایستاد».

نزدیکترین متحدان اروپایی اوکراین به طور فزاینده‌ای در مورد توان ایالات متحده برای حفظ حمایت از کیف در بحبوحه بحث‌های پرتنش هزینه‌های سیاسی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا نگران هستند. نگرانی‌های آن‌ها بر تنش‌ها بر سر تأمین مالی در کنگره آمریکا متمرکز است که تهدید کرده اوکراین را بدون کمک کافی برای مقابله با حمله روسیه رها خواهد کرد.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین رئیس خدمات پشتیبانی پزشکی ارتش را برکنار کرد و خواستار یک تغییر اساسی در مراقبت‌های پزشکی سربازان مجروح در جنگ شد.

زلنسکی سرلشکر آناتولی کازمیرچوک را به جای تتیانا اوستاشچنکو به عنوان رئیس فرماندهی نیروهای پزشکی منصوب کرد. کازمیرچوک رئیس بیمارستان نظامی اصلی کیف بود.

اوستاشچنکو با انتقادهایی از جمله از سوی فعالان داوطلب و قانونگذاران به دلیل تجهیزات و ارائه داروهای بی‌کیفیت به نیروهای مسلح مواجه شده بود. بر اساس ارزیابی موسسه مطالعات جنگ، با نزدیک‌شدن به بیست و دومین ماه نبرد علیه روسیه، عملیات جنگی در امتداد بخش‌هایی از خط مقدم در شرق و جنوب اوکراین ادامه دارد؛ اگرچه هوای بارانی همچنان سرعت درگیری‌ها را کاهش داده است.

الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین در تلگرام نوشت که نیروهای اوکراینی حملات روسیه را در چند جهت از جمله کوپیانسک در شمال شرقی منطقه خارکف و باخموت در منطقه دونتسک دفع کردند. او گفت: «ارتش اوکراین به ضدحمله خود در جنوب باخموت ادامه داده و خساراتی به ارتش روسیه وارد می‌کند».