به گزارش اکوایران، روز سه‌شنبه، جنبش حماس 10 اسیر اسرائیلی دیگر و دو شهروند تایلندی را پس از توافق با اسرائیل برای تمدید توقف درگیری‌ها در غزه به مدت دو روز، آزاد کرد.

به نوشته باراک راوید در آکسیوس، بیل برنز، مدیر سازمان سیا، روز سه‌شنبه با دیوید بارنیا، مدیر موساد، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر دیدار و درباره تمدید احتمالی دوم توقف درگیری‌ها در غزه گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه به این موضوع به آلکسیوس گفته‌اند این نشست بخشی از تلاش‌ها برای استفاده حداکثری از توافق فعلی است، از جمله تمدید احتمالی توقف تا سه روز بیش‌تر در ازای آزادی 10 اسیر دیگر در روز. این می‌تواند تعداد کل اسرای اسرائیلی را که بر اساس این قرارداد آزاد شده‌اند به 100 نفر برساند.

بدون تمدید جدید، وقفه در جنگ، تنها تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

این منابع گفتند که این سه رئیس اطلاعات و نخست‌وزیر قطر در حال گفت‌وگو درباره ایده‌های اولیه برای یک توافق جدید بالقوه هستند که شامل آزادی مردان و سربازانی است که اسیر حماس هستند.

یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفته در جریان مذاکرات در دوحه، مدیر موساد به سه همتای خود گفته که اسرائیل قبل از اجرای کامل قرارداد فعلی و آزادی همه زنان و کودکان، در هیچ مذاکره‌ای پیرامون توافق جدید شرکت نخواهد کرد. اسرائیل معتقد است که حماس هنوز 30 تا 40 زن و کودک را در بازداشت دارد و انتظار دارد که آن‌ها در روزهای آینده به عنوان بخشی از تمدید توافق وقفه در جنگ آزاد شوند.