به گزارش اکوایران، از زمان حملات ۷ اکتبر حماس، وزارت دفاع ایالات متحده دستور داده که یک ناوگروه ضربتی هواپیمابر، پدافند هوایی، جت‌های جنگنده و صدها سرباز دیگر به خاورمیانه اعزام شوند تا از تبدیل درگیری غزه به جنگی منطقه‌ای جلوگیری کنند.

اما عدم موفقیت کنگره در تصویب بودجه سال جدید به این معنی است که پنتاگون پولی برای پرداخت هزینه‌های تقویت نظامی ندارد.

به نوشته پولتیکو، ارتش آمریکا مانند سایر بخش‌های دولت فدرال، تحت یک اقدام مالی موقت عمل می‌کند که هزینه‌ها را در سطوح سال قبل متوقف کرده است. کریس شروود، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که از آنجایی که جابه‌جایی نیروهای خاورمیانه برنامه‌ریزی نشده بود، پنتاگون مجبور شد از حساب‌های عملیاتی و نگهداری موجود پول برداشت کند. جو بایدن در این ماه قانون توقف را امضا کرد تا دولت را تا زمانی که قانون‌گذاران بتوانند بر سر لایحه بودجه سالانه به توافق برسند، باز نگه دارد.

از آنجایی که وزارت دفاع مجبور به جستجوی بودجه بود، این بدان معناست که پول کمتری برای آموزش، تمرینات و استقرار نیروها که ارتش قبلاً برای امسال برنامه‌ریزی کرده بود، در اختیار دارد. شروود گفت که برخی از پرداخت‌های قراردادی نیز ممکن است به تعویق بیفتد.

او افزود: «رویدادهای کنونی باعث تغییر در برخی از مفروضات عملیاتی مورد استفاده برای افزایش بودجه درخواستی سال مالی ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور شد. به طور خاص، نه درخواست بودجه پایه و نه درخواست تکمیلی سال مالی ۲۰۲۴ شامل بودجه برای عملیات ایالات متحده مربوط به اسرائیل نبود».

تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه که شامل گسترش استقرار ناوگروه ضربتی کشتی جرالد آر فورد در سواحل سرزمین‌های است، ادارات نظامی و فرماندهی مرکزی ایالات متحده را وادار کرده که الزامات عملیاتی فعلی و آتی را بر اساس درگیری فعلی مجدداً ارزیابی کنند.

از بعدازظهر سه‌شنبه، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که همچنان در حال کار بر روی انتشار تخمینی از هزینه کل حمایت ایالات متحده از اسرائیل است.

مقامات ارشد پنتاگون هرساله در مورد آسیب‌هایی که اقدامات مالی موقت بر آمادگی نظامی وارد می‌کند، هشدار می‌دهند. عمل‌کردن تحت بودجه موقت مانع از شروع هر گونه برنامه جدید یا پرداخت هزینه برای هر چیزی بالاتر از سطوح سال قبل می‌شود.

بار کنونی بر دوش وزارت دفاع آمریکا سنگین‌تر از حد معمول است؛ زیرا پنتاگون از دو جنگ همزمان حمایت می‌کند: اوکراین و اسرائیل.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان رویدادی در ۲۱ نوامبر گفت: «ما عادت کرده‌ایم که بودجه‌ای موقت به بودجه موقت دیگری سیر کنیم. اما این مسئله عواقب بزرگی داشته و هزینه‌بردار است».

هیکس تخمین زده که تأثیر تحت فشار نگه‌داشتن پنتاگون به معنای کاهش ۳۵ میلیارد دلاری منابع این وزارتخانه است.

هیکس گفت: «برای انجام آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم، باید با کنگره اعتمادسازی کنیم. اما حقیقت موضوع این است که اعتماد یک خیابان دوطرفه است و ما واقعاً با چالش روبرو هستیم که شرکای ما در کنگره نیز به آنچه را که برای دستیابی به آن اهداف باید انجام دهند، پایبند باشند».

هنگامی که بودجه موفقت فدرال در ۲ فوریه به پایان برسد، این به قانون‌گذاران بستگی دارد که لایحه هزینه‌های دولت را برای کل سال تصویب کنند. اما اگر منازعات سیاسی تا ماه آوریل ادامه یابد، پنتاگون و سایر آژانس‌های فدرال با کاهش ۱ درصدی هزینه‌های کل مواجه خواهند شد.