به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه ایالات متحده به تکرار اتهامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران پیرامون ادعای انتقال پهپادهای تهاجمی به روسیه پرداخت.

بنا بر گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه ایالات متحده، در حاشیه نشست ناتو در شهر بروکسل، با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: «هیچ کشوری مجاز به ترسیم مجدد مرزها نیست». وزیر امور خارجه ایالات متحده خاطرنشان کرد که برخی از این سوال می پرسند که آیا غرب «باید در کنار اوکراین بایستد». او گفت: «پاسخ امروز این‌جا در ناتو روشن و تزلزل‌ناپذیر است. ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم». بلینکن افزود: «اطمینان از این‌که جنگ تجاوزکارانه روسیه یک شکست استراتژیک خواهد بود، امروز به همان اندازه‌ دو سال پیش  که کرملین جنگ را آغاز کرد، حیاتی است».

او هم‌چنین با ادعای این‌که بیش‌تر پهپادهای تهاجمی مورد استفاده روسیه در اوکراین توسط ایران ساخته و تامین شده است، افزود: «کره شمالی در حال انتقال تسلیحات به مسکو است». او گفت: «اکنون دشمنان ما در حاشیه نیستند. خطرات برای همه ما روشن است. ما باید یک پیام صریح بفرستیم: هیچ کشوری اجازه نخواهد داشت با زور مرزها را دوباره ترسیم کند».

این اتهامات در شرایطی اظهار می‌شود که تهران و مسکو بارها ادعاها پیرامون انتقال پهپادهای تهاجمی را به منظور استفاده در جنگ اوکراین رد کرده‌اند.