به گزارش اکوایران، پلیس اسرائیلی اعلام کرد که بر اثر تیراندازی دو مرد مسلح به ایستگاه اتوبوسی در حومه بیت المقدس، سه نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

به نوشته الجزیره، پلیس اعلام کرد که در تیراندازی صبح پنجشنبه ۱۶ نفر زخمی شدند. سرویس آمبولانس اسرائیل گفت که خدمات اورژانس ۸ نفر از مجروحان با حال وخیم را به بیمارستان‌های مجاور منتقل کردند.

پلیس قدس غربی گفت که مردان مسلح «با یک وسیله نقلیه و مسلح به سلاح گرم» شامل ام۱۶ و یک تپانچه به محل حادثه رسیده به سمت جمعیت در ایستگاه اتوبوس تیراندازی کردند.

پلیس گفت که مهاجمان «متعاقبا توسط نیروهای امنیتی و یک غیرنظامی مجاور کشته شدند». پلیس افزود که در داخل خودروی آن‌ها مهمات و سلاح کشف شده است.

این دو مهاجم برادرانی از قدس شرقی به نام‌های مراد نمر ۳۸ ساله و ابراهیم نمر ۳۰ ساله بودند.

ساعاتی پس از این حمله، حماس این دو برادر را اعضای خود معرفی کرد و در بیانه‌ای گفت: «که این عملیات به عنوان پاسخی طبیعی به جنایات بی‌سابقه اشغالگران است». این گروه به لشکرکشی اسرائیل به غزه و رفتار با اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اشاره داشت.

این بیانیه همچنین خواستار «تشدید مقاومت» شد.

تسلیح شهروندان اسرائیلی

تصاویر دوربین‌های امنیتی که روز پنجشنبه از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل پخش شد، لحظات این حمله را نشان داد. یک ماشین سفید در کنار یک ایستگاه اتوبوس شلوغ متوقف می‌شود. سپس دو مرد با اسلحه بیرون آمده و در حالی که مردم پراکنده می‌شوند، به سمت جمعیت می‌دوند.

این حادثه درست در زمانی روی داد که اسرائیل و حماس برای هفتمین روز آتش‌بس غزه را تمدید کردند.

پس از این حمله، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که سربازان اسرائیلی به محله سور باهر در شرق بیت المقدس که مهاجمان در آن زندگی می‌کردند، یورش برده و برخی از اعضای خانواده آن‌ها را برای بازجویی بازداشت کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه گفت که کابینه‌اش به توزیع سلاح برای غیرنظامیان اسرائیلی ادامه خواهد داد. او اظهار کرد: «کابینه به رهبری من به گسترش توزیع سلاح برای اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داد».

اسرائیل کاتز، وزیر انرژی اسرائیل نیز خواستار از دست دادن کارت هویتی اعضای خانواده مهاجمان در قدس شرقی شد و گفت که آن‌ها همچنین باید از هرگونه «کمک هزینه و امتیاز» دیگر محروم شوند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی مدعی شد که حماس با قبول مسئولیت این حمله، آتش‌بس کنونی را نقض کرده است.

وزیر اسرائیلی که از ابتدا مخالف آتش‌بس بود، در بیانیه‌ای که از سوی حزب اوتزما یهودیت منتشر شد، گفت: «حماس با یک دست آتش‌بس را امضا می‌کند و با دست دیگر نیروهایش را برای کشتن اسرائیلی‌ها به قدس می‌فرستد».