به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت، دولت بایدن به اسرائیل اطلاع داده است که واشنگتن در چند هفته آینده برای شهرک نشینان افراطی اسرائیلی که عامل خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هستند، ممنوعیت روادید اعمال خواهد کرد.

به نوشته گاردین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کابینه جنگی وی، به آن‌ها اطلاع داده است که ایالات متحده خود علیه تعداد نامعلومی از شهرک‌نشینان اقدام خواهد کرد.

کرانه باختری، که بزرگترین بخش سرزمین‌های فلسطینی طبق مرزهای 1967 است، در ماه‌های اخیر در بحبوحه گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین و بن‌بست نزدیک به یک دهه‌ای در برقراری صلح تحت حمایت آمریکا، موجی از خشونت را تجربه کرده است.

این خشونت‌ها که امسال به بالاترین حد خود در بیش از 15 سال گذشته رسیده بود، پس از ورود اسرائیل به جنگ جدیدی در غزه در پاسخ به حمله حماس در 7 اکتبر، بیشتر شده است.

ایلون لوی سخنگوی دولت اسرائیل در پاسخ به سوالی در این باره گفت که او هیچ نظری در این مورد ندارد اما گفت که اسرائیل قاطعانه هرگونه اوباشگری یا تلاش افراد برای در دست گرفتن قانون را محکوم می‌کند.

ایالات متحده بارها نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرده و گفته است که باید متوقف شود. جو بایدن در مقاله ای در واشنگتن پست در 18 نوامبر تهدید کرد که علیه عاملان این خشونت‌ها اقدام خواهد کرد.