به گزارش اکوایران، در پی گزارش‌های روز یک‌شنبه مبنی بر حمله به چند کشتی در دریای سرخ، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، از مداخله در این عملیات خبر داد.

سنتکام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «امروز، چهار حمله به سه کشتی تجاری که در آب های بین المللی در جنوب دریای سرخ فعالیت می کردند، صورت گرفت. ناوشکن یو.اس.اس کارنی به تماس های این کشتی ها پاسخ داد و به آن‌ها کمک کرد. این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین المللی و امنیت دریایی است و جان خدمه بین المللی را که نماینده چندین کشور در سراسر جهان هستند به خطر انداخته اند». سنتکام حوثی‌های یمنی را مسئول این حملات دانسته و مدعی شده «ایالات متحده آمریکا تمامی پاسخ های مناسب را در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای بین المللی خود در نظر خواهد گرفت».

در همین شرایط، به نوشته نیوزویک در آمریکا اعتقاد بر این است که دفاع هوایی در اسرائیل باعث شده تا یمنی‌ها دیگر به جای پرتاب مستقیم موشک و پهپاد به طرف اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی، تصمیم بگیرند کشتی‌های تجاری در منطقه دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را هدف قرار دهند از این رو نیروی دریایی آمریکا می‌خواهد تعداد بیشتری شناوری جنگی را راهی منطقه کند.