به گزارش اکوایران، سرتیپ هشام ابراهیم، فرمانده سپاه زرهی اسرائیل به رادیو ارتش اسرائیل گفته: «اهداف [رژیم] در بخش شمالی تقریباً محقق شده است. ما در حال گسترش مانور زمینی به سایر نقاط نوار با یک هدف هستیم: سرنگونی حماس». ابراهیم مدعی شده که نیروهای زرهی و نیروهای زمینی، در حال پایان بخشیدن به مأموریت نظامی خود در شمال نوار غزه هستند. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل تصاویری از گشت‌زنی سربازان در کنار تانک‌ها و پیاده‌روی در مزارع و مناطق شهری آسیب دیده در  غزه منتشر کرد. اکنون این رژیم اهداف خود را به سمت جنوب این منطقه تحت محاصره متمرکز کرده است.

سازمان ملل اعلام کرده مناطقی در جنوب که اسرائیل دستور تخلیه آنها را طی سه روز پس از آتش بس داده ، بیش از 350000 نفر را قبل از جنگ در خود جای داده بود -بدون احتساب صدها هزار نفر که اکنون از مناطق دیگر در آنجا پناه گرفته‌اند. گزارش شده ده‌ها تانک در حال نزدیک شدن به خان یونس، مهم‌ترین مرکز شهری در جنوب غزه هستند.

ایالات متحده، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل، علناً از این رژیم خواسته تا برای محافظت از غیرنظامیان در بخش جنوبی غزه نسبت به عملیات ماه گذشته در شمال غزه، اقدامات بیش‌تری انجام دهد، به خصوص که تعداد زیادی از افراد بی‌خانمان در آن‌جا وجود دارد.