به گزارش اکوایران، یک آژانس دریایی بریتانیا اعلام کرد گزارش‌هایی مبنی بر حادثه مشکوک با منشا هواپیمای بدون سرنشین در جنوب دریای سرخ دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا روز چهارشنبه گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک حادثه پهپادی مشکوک بر فراز دریای سرخ در غرب بندر حدیده یمن دریافت کرده و به کشتی‌هایی که در حال عبور از این منطقه بودند هشدار داد که احتیاط کنند.

شرکت امنیتی بریتانیایی آمبری نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که از یک حادثه هواپیمای بدون سرنشین در همان منطقه مطلع شده و در حال بررسی موضوع است.

جزئیات بیش‌تری در مورد این حادثه گزارش شده وجود ندارد. این حادثه به دنبال مجموعه‌ای از حملات در آب‌های خاورمیانه از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه شبه نظامی فلسطینی حماس در 7 اکتبر رخ داده است.

ارتش آمریکا روز یک‌شنبه اعلام کرد که سه کشتی تجاری در دریای سرخ جنوبی مورد حمله قرار گرفته‌اند. گروه حوثی‌های یمن روز یک‌شنبه مسئولیت حملات پهپادی و موشکی به دو کشتی اسرائیلی در این منطقه را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به خواسته‌های یمنی‌ها و درخواست کشورهای مسلمان برای ایستادن در کنار مردم فلسطین انجام شده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده بلافاصله به درخواستی مبنی بر تایید حادثه مشکوک پاسخ نداد.