به گزارش اکوایران، هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اواخر روز پنجشنبه به اتهامات متعدد فرار مالیاتی متهم شد.

به نوشته الجزیره، بر اساس کیفرخواستی که در روز پنجشنبه در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا ارائه شده است، وزارت دادگستری ایالات متحده سه جرم و شش تخلف مالیاتی را علیه بایدن 53 ساله ثبت کرد. بر اساس اسناد دادگاه، او متهم به عدم تشکیل پرونده و پرداخت مالیات، فرار از ارزیابی مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی جعلی یا تقلبی شده است.

در کیفرخواستی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در مرکز کالیفرنیا ارائه شد، آمده است: بایدن «در یک طرح چهار ساله برای پرداخت نکردن حداقل 1.4 میلیون دلار مالیات فدرال که برای سال‌های مالیاتی 2016 تا 2019 بدهکار بود، درگیر بوده است».

این کیفرخواست می‌افزاید که بایدن در عوض این پول را صرف هزینه‌های شخصی از جمله هتل های مجلل، اتومبیل، لباس و بیش از 70 هزار دلار برای توانبخشی و ترک مواد مخدر کرده است.

دادستان‌ها گفتند که بین سال‌های 2016 تا اکتبر 2020، او بیش از 7 میلیون دلار درآمد ناخالص داشته است.

قانونگذاران جمهوری‌خواه به طور مداوم از بایدن جوان به دلیل استفاده از نام خانوادگی خود برای کسب درآمد در خارج از کشور مثلاً در بوریسما، یکی از بزرگترین شرکت‌های گاز در اوکراین، که از سال 2016 تا 2019، 2.3 میلیون دلار از آن درآمد داشت، انتقاد کردند. جو بایدن از سال 2009 تا 2017 معاون رئیس جمهور آمریکا بود.

اتهام‌های قبلی

بایدن امسال برای دومین بار توسط یک بازپرس ویژه که در مورد معاملات شخصی و تجاری او تحقیق می‌کند، متهم شده است. اتهامات قبلی او را به مالکیت غیرقانونی اسلحه همراه با دو اتهام دروغ در مورد عدم مصرف مواد مخدر هنگام خرید اسلحه متهم کردند.

در ماه اکتبر، در اولین مورد تعقیب کیفری فرزند یک رئیس جمهور مستقر ایالات متحده، او به این اتهامات اعتراف کرد.

اتهامات جدید بدین معناست که هانتر بایدن در تئوری می‌تواند دو بار در سال آینده محاکمه شود و اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به 17 سال زندان محکوم شود.

تاثیر بر مبارزات انتخاباتی جو بایدن

این کیفرخواست در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن احتمالاً در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روبرو خواهد شد.

این همچنین در حالی صورت می‌گیرد که جمهوری‌خواهان کنگره طرح تحقیقات استیضاح بایدن را دنبال می‌کنند و ادعا می‌کنند که او با پسرش درگیر یک طرح سوء استفاده از نفوذ بوده است.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان هفته آینده درباره مجوز رسمی این تحقیق رای دهد. تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند جو بایدن، در سمت فعلی یا قبلی خود، از نقش خود سوء استفاده کرده یا رشوه دریافت کرده است، اگرچه سوالاتی در مورد اخلاقیات مربوط به تجارت بین المللی خانواده بایدن مطرح شده است.