به گزارش اکوایران: یکی از متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیراً با انتقاد از دولت جو بایدن، در مورد احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد و گفت که «خون جاری خواهد شد».

به نوشته نیوزویک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «باج‌گیری بدوی که دولت بایدن علیه کنگره آمریکا آغاز کرده، جدید نیست و قبلاً نیز اتفاق افتاده است».

در ادامه این پست، او درباره خواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب کمک بیشتر به اوکراین نوشت: «از زمان بحران موشکی کوبا، هرگز خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو که به جنگ جهانی سوم تبدیل شود، تا این حد واقعی نبوده است».

مدودف خاطرنشان کرد: «دولت آمریکا و زیردستان ترسویش پولی به جیب خواهند زد. اگر الآن نه، در سال آینده به هر قیمتی شده به تجارت جنگی خود ادامه خواهند داد. به خاطر تلاش آن‌ها، رودهایی از خون جاری خواهد شد که خانواده بایدن و آشغال‌های نازی اوکراینی مسئول آن خواهند بود».

این پست مدودف اندکی پس از آن منتشر شد که بایدن از کنگره خواست تا قبل از شروع تعطیلات، قانون‌گذاران بودجه امنیتی اضافی برای اوکراین را تصویب کند.

بایدن این هفته در کنگره گفت: «تاریخ به سختی درباره کسانی که به آرمان آزادی پشت می‌کنند، قضاوت خواهد کرد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پوتین پیروز شود. نمی‌توانیم صبر کنیم».

اندکی پس از اظهارات بایدن، جمهوری‌خواهان سنا بحث در مورد بودجه اوکراین را مسدود کرده و خواستار بحث در مورد موضوعات دیگری مانند امنیت مرزی ایالات متحده شدند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید در پاسخ به درخواست کمک‌های بیشتر به اوکراین نوشت: «با توجه به درخواست دولت برای کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین، موضع جمهوری‌خواهان کنگره از ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ به وضوح بیان شده است. در آن تاریخ، من با شما، مشاور امنیت ملی و دیگر رهبران کلیدی ملاقات کردم تا دو پیش‌نیاز ضروری را ارائه دهم: امنیت مرزهایمان و پاسخگویی در مورد بودجه درخواستی».

جانسون اظهار داشت: «اول، من توضیح دادم که کمک‌های مالی تکمیلی برای اوکراین به تصویب تغییرات اساسی در قوانین امنیت مرزی کشورمان بستگی دارد. دوم، توضیح دادم که باید به این سؤالات کنگره و مردم آمریکا پاسخ داده شود: استراتژی دولت برای پیروزی در اوکراین، اهداف مشخص و قابل‌دستیابی، شفافیت و پاسخگویی در قبال پول مالیات‌دهندگان آمریکایی که در آنجا هزینه شده و منابع خاص مورد نیاز برای دستیابی به پیروزی و صلح پایدار».