به گزارش اکوایران، بعد از حمله حماس به اسرائیل و آغاز جنگ غزه دوباره بحث تحریم علیه اسرائیل به میان آمد. بسیاری از منتقدان می‌گویند در رابطه با تحریم اسرائیل، هم‌صدایی وجود ندارد و به همین دلیل این رژیم می‌تواند به نقض قوانین در سطح بین‌المللی ادامه دهد.

برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه مدت‌هاست که روابط تجاری خود را به حداقل‌ترین حالت ممکن رسانده‌اند و عملا می‌توانند ادعا کنند که رابطه تجاری با این رژیم ندارند. با این حال، برخی از دیگر کشورهای منطقه، نقش مهم و پررنگی در تجارت با اسرائیل دارند.

ترکیه و امارات متحده عربی جزو مهم‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه هستند که رابطه تجاری‌شان با اسرائیل بسیار زیاد و قابل تامل است. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اخیرا و به‌ویژه بعد از جنگ غزه به صورت علنی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و به نوعی مقابل اسرائیل ایستاده است.

ظاهرا برخی از کشورهای منطقه در زمینه تامین برخی کالاها وابستگی بالایی به اسرائیل دارند. برای مثال ترکیه و امارات هر کدام در زمینه یکی از کالاها، وابستگی بالایی به اسرائیل دارند که در این ویدیو به این مورد پرداخته شده است.

برای اینکه با رفقای خاورمیانه‌ای اسرائیل بیشتر آشنا شوید و حجم تجارت هر یک از آن‌ها با این رژیم را بدانید، نگاهی به ویدیوی بالا بیندازید.