به گزارش اکوایران، در حالی که برای چهارمین روز متوالی، درگیری‌های مرگبار ادامه دارد، جنگنده‌های اسرائیل اهدافی را در نوار غزه هدف قرار داده و راکت‌های فلسطینی‌ها به سمت اسرائیل شلیک شد. هیچ گزارشی مبنی بر تلفات دو طرف گزارش نشده است.

میانجی‌های خارجی تلاش‌ها را برای دستیابی به آتش‌بس ادامه می‌دهند.

ویلم مارکس، خبرنگار الجزیره در شهر اشکلون (عسقلان) گفت که آژیرهای خطر در سراسر منطقه به صدا درآمده و به ساکنان درباره حمله احتمالی هشدار می‌دهد.

مارکس گفت: از ۸۰۰ موشک پرتاب‌شده در این هفته، حدود ۲۲ راکت از غزه شلیک شد. ارتش اسرائیل تأیید کرده است که ساکنان را از این مناطق دور کرده تا آنها را به مکان‌هایی ببرد که احتمال اصابت این موشک‌های سنگین کمتر است.

صدای پرواز هواپیماهای جنگنده بر فراز منطقه شنیده شد که نشان‌دهنده ادامه حملات اسرائیل بود. در نبردهای چند روز گذشته ۳۱ فلسطینی در غزه و یک پیرمرد ۷۰ ساله در مرکز اسرائیل کشته شدند.

بامداد روز جمعه، بنیامین نتانیاهو با مقامات ارتش و اطلاعات دیدار کرد. مارکس گفت: نتیجه این دیدار وظیفه ارتش اسرائیل در ساعات آینده را مشخص خواهد کرد.

جاش هاستن، سخنگوی این منطقه گفت که یک موشک به شهرک بَت آئین در جنوب قدس اصابت کرد. ویدئوها نشان می‌دهند که با به صدا درآمدن آژیرها، اسرائیلی‌ها از ماشین‌های خود بیرون پریده و زیر ریل‌های بزرگراه پناه می‌گیرند.

یکی از گروه‌های فلسطینی مستقر در غزه که با عنوان «اتاق عملیات مشترک» شناخته می‌شود، اعلام کرد که در پاسخ به ترورها و تجاوزات مستمر به مردم فلسطین موشک پرتاب کردند.

یومنا السید، خبرنگار الجزیره در غزه گفت که مردم برای شرکت در نمازجمعه بیرون آمده بودند اما حملات اسرائیل باعث نگرانی نمازگزاران شده بود.

او گفت: انتظار می‌رود که همه بعد از نمازجمعه در خانه بمانند؛ اما در چند روز گذشته، منازل مسکونی نیز هدف قرار گرفته‌اند.

این هفته، اسرائیل در مقابل جهاد اسلامی، دومین گروه مسلح بزرگ غزه می‌جنگند.

از روز سه‌شنبه، اسرائیل گفته که حملاتش پنج تن از شخصیت‌های ارشد جهاد اسلامی را کشته است. جهاد اسلامی نیز با شلیک صدها موشک به سمت مناطق پرجمعیت اسرائیل تلافی کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که از حملات هوایی برای هدف‌قراردادن حداقل ۲۱۵ هدف در غزه از جمله سایت‌های پرتاب راکت و خمپاره استفاده کرده است.

مصر، قطر و سازمان ملل متحد برای میانجیگری آتش‌بس در تلاشند.

روز جمعه، مقامات حماس به رسانه‌های محلی گفتند که مصر تلاش‌های دیپلماتیک خود برای توقف درگیری را افزایش داده است.

شخصیت‌های جهاد اسلامی سیگنال‌های متفاوتی درباره این مذاکرات ارسال کرده‌اند.

روز جمعه، ایحسان عطایا، مقام ارشد جهاد اسلامی با شکایت از میانجی‌ها گفت که آن‌ها نتوانسته‌اند هیچ تضمینی به ما بدهند. او گفت که یکی از شروط جهاد اسلامی توقف کشتارهای هدفمند اسرائیل است.

نبردهای این هفته از زمانی آغاز شد که اسرائیل در روز سه‌شنبه حملات هوایی هم‌زمانی علیه سه فرمانده جهاد اسلامی انجام داد.

اسرائیل گفت که این اقدام در تلافی پرتاب موشک هفته گذشته جهاد اسلامی پس از مرگ خضر عدنان بود.