تزاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره تحولات میدانی غزه گفت: «آمریکا به اسرائیل ضرب‌العجلی برای پایان عملیات نظامی در غزه نداده است».

به نوشته سی‌ان‌ان، او گفت: «آمریکایی‌ها درک می‌کنند که در موقعیتی نیستند که به ارتش اسرائیل بگویند برای رسیدن به اهدافش چقدر زمان نیاز دارد». هانگبی افزود: «آن‌ها اهداف مشابهی دارند. نمی‌توانیم زمان مشخصی برای رسیدن به این اهداف، چه برای یک هفته یا حتی چند ماه تعیین کنیم».

سی‌ان‌ان قبلا گزارش داده بود که مقامات آمریکایی انتظار دارند که عملیات اسرائیل برای انجام عملیات در انتهای جنوبی نوار غزه بیشتر از چند هفته به طول نیانجامد و احتمالاً تا ماه ژانویه، یک استراتژی با شدت کمتر و موضعی که تنها شبه‌نظامیان و رهبران خاص حماس را هدف قرار می‌دهد را اتخاذ کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که کاخ سفید عمیقاً نگران چگونگی پیشبرد عملیات اسرائیل طی چند هفته آینده است.

به گفته این مقام، ایالات متحده قاطعانه در گفتگوهایی «سخت» و «صریح» به اسرائیل هشدار داده که ارتش اسرائیل نمی‌تواند تاکتیک‌های مخربی که در شمال به کار برده را تکرار کند و برای محدود‌کردن تلفات غیرنظامیان، باید بیشتر تلاش کند.

هانگبی گفت که فکر نمی‌کند رهبری حماس انتظار چنین پاسخ گسترده‌ای توسط اسرائیل را داشتند.

او مدعی شد: «ما در حال نزدیک‌شدن به مراکز کنترل و فرماندهی حماس در جبلیه و شجایا هستیم که پایگاه‌های مقاومت پایدار در شمال نوار غزه هستند. در جنوب نیز به شدت مشغول نبردیم».

هانگبی در پاسخ به این سؤال که اسرائیل بین کشتن یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) و نجات اسرا، اگر همه در یک مکان قرار داشتند، کدام را انتخاب می‌کند، پاسخ داد: «ممکن است ما با چنین موقعیتی مواجه شویم و این یک انتخاب دلخراش است؛ اما این احتمال بدان معناست که ما به سنوار رسیده‌ایم.»