به گزارش اکوایران، در حالی که حزب‌الله پهپادهای انفجاری و موشک‌های قدرتمند را به سمت مواضع اسرائیل پرتاب کرد و حملات هوایی اسرائیل چندین شهر و روستا در جنوب لبنان را لرزاند، خشونت‌ها در مرز لبنان با اسرائیل تشدید شده است.

به گفته رویترز، اسرائیل و حزب‌الله از زمان آغاز جنگ غزه از دو ماه پیش، در بدترین تنش‌ها از زمان درگیری در سال 2006، به تبادل آتش پرداخته‌اند. این تنش‌ها همچنان تا حد زیادی به منطقه مرزی محدود شده است.

علی حجازی، یک مقام محلی گفت: «حمله هوایی اسرائیل به شهر عیتارون، پنج خانه را ویران کرد و به بسیاری دیگر آسیب رساند.» او به رویترز گفت: «شفاعت الهی مانع از شهادت کسی شد. سه زن و دو مرد مجروح شدند.»

حسن فضل‌الله، رهبر حزب‌الله در بیانیه‌ای به رویترز گفت حملات هوایی اسرائیل یک «تشدید تازه تنش» است که این گروه با انواع جدیدی از حملات به آن پاسخ می‌دهد، چه از نظر ماهیت سلاح‌ها (استفاده شده) چه سایت‌های هدف قرار گرفته.»

ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که «هدف‌های هوایی مشکوک» از لبنان عبور کرده و دو هدف رهگیری شده است. بر اساس این گزارش، دو سرباز اسرائیلی بر اثر اصابت ترکش و دود کمی ​​زخمی شده و تعدادی دیگر نیز به صورت خفیف مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است جنگنده‌های اسرائیل «مجموعه‌ای از حملات را به اهداف حزب‌الله در خاک لبنان انجام دادند». آژیر خطر در اسرائیل در چندین نقطه در مرز به صدا درآمد.

در بیروت، ساکنان دو هواپیمای جنگی را دیدند که بر روی آسمان آبی روشن پرواز می‌کردند و ردهای دود را پشت سر خود بر جای می‌گذاشتند. بیانیه‌های حزب الله می‌گوید هدف حملات این حزب حمایت از فلسطینیان در نوار غزه است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داده است که اگر حزب الله جنگی همه جانبه را آغاز کند، بیروت به غزه تبدیل خواهد شد.

یونیفیل، نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان، در بیانیه‌ای گفت: «احتمال یک اشتباه محاسباتی که می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر شود، در حال افزایش است».

در یکی از چندین حمله اعلام شده توسط حزب الله در روز یکشنبه، این گروه اعلام کرد که پهپادهای انفجاری را به سمت یک پایگاه فرماندهی اسرائیل در نزدیکی یاعرا پرتاب کرده است. حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که موشک‌های بورکان (آتشفشان) را شلیک کرده است که صدها کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند.

همچنین حملات هوایی اسرائیل به حومه روستای یارون لبنان، نه چندان دور از محل یکی دیگر از مواضع اسرائیلی که حزب الله اعلام کرد روز یکشنبه هدف قرار داده بود، گزارش شد.

تونی الیاس، کشیش در رمیچ، تلفنی به رویترز گفت، این حملات هوایی شیشه‌های خانه‌ها، مغازه‌ها و یک مدرسه را در روستای رومیچ در نزدیکی آن شکست.

خشونت در مرز بیش از 120 نفر از جمله 85 نیروی حزب الله و 16 غیرنظامی را در لبنان کشته است. در اسرائیل، درگیری‌ها هفت سرباز و چهار غیرنظامی را کشت.

یونیفل گفت که گلوله باران روز شنبه به برج مراقبت به یکی از مواضع آن آسیب رسانده است. به گفته او به کسی آسیب نرسیده و منبع آتش سوزی در دست بررسی است.

ارتش اسرائیل گفت حزب الله شنبه شب چندین راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد و یکی از آنها «از فاصله 20 متری از مقر سازمان ملل در جنوب لبنان پرتاب شد.»

ارتش اسرائیل ادعا کرده، حزب‌الله با ادامه شلیک به اسرائیل از مناطقی که «فقط چند متر دورتر از مقر سازمان ملل» قرار دارند، «جان سربازان یونیفل را به خطر می‌اندازد». هیچ واکنش فوری از طرف حزب الله به بیانیه اسرائیل وجود نداشت.

یونیفل گفت که هدف قرار دادن مواضع آن‌ها «و هرگونه استفاده از مجاورت مواضع ما برای انجام حملات» غیرقابل قبول است.