به گزارش اکوایران، در کویت مانند دیگر کشورهای شیخ‌نشینِ عربیِ خلیج فارس، مناسبات خانوادگی سرنوشت سیاست را تعیین می‌کند. هرچند پارلمان کویت قدرت قابل توجهی دارد، با این حال، حرف آخر را در سیاستِ کویت، امیر این کشور می‌زند.

قانون اساسی کویت مشخص کرده که امیر این کشور همیشه باید از نسل شیخ مبارک بن صباح آل صباح باشد. با این حال، دو فرزند او یعنی «جابر المبارک» و «سالم المبارک» به ترتیب به قدرت رسیدند و دو طایفه «جابری» و «سالمی» را در کویت پایه‌ریزی کردند.

همین دو دستگی باعث شده که همیشه فرصتی برای رقابت میان شاهزاده‌ها در کویت فراهم باشد. با این حال، برای اینکه چالش جدی ایجاد نشود، ولیعهد را از قبل مشخص کرده‌اند.

در حال حاضر شیخ مشعل ۸۳ ساله که ولیعهد کویت بوده، قرار است به قدرت برسد و به عنوان امیر کویت آغاز به کار کند.

در کویت ۴۰ روز عزای عمومی اعلام شده است و به مدت سه روز قرار است اداره‌ها در این کشور تعطیل باشند.

شیخ نواف در سال ۲۰۲۰ به عنوان امیر کویت مشغول به کار شد و به این ترتیب فرصت اندکی برای پیشبرد امور در این کشور داشت. با این حال، گفته می‌شود او کویت را در روزهای بحرانی مدیریت کرد و توانست این کشور را از مشکلات اقتصادی حاد نجات دهد.

کویت ششمین دارنده بزرگ ذخایر نفتی در جهان است و به عنوان یکی از مهم‌ترین متحدان آمریکا شناخته می‌شود. این کشور کمتر از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد که عمده آن‌ها را کارگران خارجی تشکیل می‌دهند.

در این ویدیو، به بررسی نظام حاکمیتی کویت پرداخته شده و توضیح داده‌ایم که چطور فرصتی برای رقابت میان شاهزاده‌های کویتی فراهم شده است.